Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga vides būtība, iekšējā un ārējā vide, process', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga vides būtība, iekšējā un ārējā vide, process', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga vides būtība, iekšējā un ārējā vide, process', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga vides būtība, iekšējā un ārējā vide, process', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga vides būtība, iekšējā un ārējā vide, process', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga vides vērtējums sevī ietver gan uzņēmuma mikroklimata, gan ārējas vides, kurā uzņēmums darbojas, izvērtēšanu. Pašreizējā situācija uzņēmumā ir jāanalizē, lai izlemtu par turpmākās darbības virzienu. Vienkāršākajā līmenī uzņēmuma iekšējā stāvokļa novērtēšanai var izmantot SWOT modeli (priekšrocības, trūkumi, iespējas un draudi). Priekšrocības un trūkumi raksturo uzņēmuma iekšējo vidi, savukārt iespējas un draudi raksturo ārējās vides ietekmi uz uzņēmumu. Var arī izmantot STEP modeli (sociālās un kultūras, tehnoloģiskās, ekonomiskās un politiskās jomas), ar kuru var izvērtēt uzņēmuma ārējo vidi.

Ir šādi mārketinga kompleksa elementi: Produkts, cena, veicināšana un vieta.
Produktā vai pakalpojumā jābūt definētām tā raksturīgākajām iezīmēm, lai tās atbilstu pircēju vajadzībām un apmierinātu tā vēlmes, lai pircējs no šī produkta gūtu gandarījumu.
Ir jānolemj kāda būs cenu stratēģija. Pircējam jābūt informētam par to, cik viņam maksās vēlmju apmierināšana, lai viņš izlemtu vai viņam tas būs izdevīgi.
Veicināšana iekļauj reklāmu, pārdošanu, pārdošanas veicināšanu un atmosfēru. Pārdevējam ir jāzina kādi komunikācijas veidi jāīsteno, lai pircēju stimulētu iepirkties.
Ir jāzina vieta, uz kuru tiek piegādāts produkts vai pakalpojums, jā arī tā piegādes veidam jābūt skaidram. Pircējam ir svarīga atrašanās vieta, kurā viņš varēs iegādāties preci vai pakalpojumu, kā arī svarīgs ir preču izkārojums- jo pārdomātāks tas būs, jo vairāk preču/ pakalpojumu tiks pārdots.

Autora komentārsAtvērt
Atlants