-
Viesnīcas administrators
Savukārt, viesnīcas „Amrita” administratore Liene savu dzīvi šobrīd saista tikai ar darbu viesnīcā. Būtiski, ka viesnīcas administratore Liene brīvi pārvalda četras valodas un viegli var sarunāties ar viesiem. Viņa ir ļoti izpalīdzīga, ar neizmērojamām darba spējām, ko pierāda arī tas, ka darbs Lienei nozīmē ļoti daudz, ka viņa vienmēr atrod laiku viesnīcai „Amrita”. Darba kolēģi administratori Lieni raksturo kā precīzu, ar lielu atbildības izjūtu. Administratore Liene parasti negaida, ka darāmo vai kādu problēmu viņas vietā atrisinās cits, bet gan risina problēmas vai aktuālus jautājumus patstāvīgi. Kad Lienei vaicāja par viesnīcas apmeklētāju raksturiem, vēlmēm, untumiem, tad viņai pat bija grūti raksturot, kā atšķiras atbraucējs no vienas vai otras valsts. „Viņi visi taču ir cilvēki!” atteica viesnīcas administratore. [2]
Praktiski visās viesnīcās administratoram darbs ir maiņās, kas nozīmē, ka jāstrādā gan rīta, gan vakara, gan nakts stundās. Lienei, neatkarīgi no maiņas statusa, jāuzklausa tālruņa zvani, jārezervē numuri un jāveic dažādi organizatoriski darbi, kas saistīti ar viesu labklājības nodrošināšanu. Tā kā viesnīcai „Amrita” ir sava mājas lapa internetā, tad daudzi interesenti zvana un interesējas par iespēju apmesties šajā viesnīcā. Un, nenoliedzami, pirmais cilvēks, kuru meklē viesis, lai risinātu savas problēmas vai iegūtu nepieciešamo informāciju, arī šajā viesnīcā ir administrators. Lienei, kā viesnīcas administratorei, bieži jautā par izklaides iespējām, par bankām, par veikaliem un par citu tirdzniecības vietu darba laikiem. Liene ir pārliecināta, ka atbraucējs ir ieradies svešā vietā un, tikai saņemot to informāciju, kas nepieciešama, var justies droši un ērti. Vēl administratorei Lienei nereti ir saikne starp klientu un virtuvi, starp citiem viesnīcas darbiniekiem, kad jāuzklausa un jāizpilda viesnīcas apmeklētāju vēlēšanās. Arī Liene tāpat kā Rihards, veic dažādas finanšu operācijas, jo, prom braucot viesi rēķinus maksā tieši viesnīcas administrācijā.
„Mums, viesnīcas darbiniekiem, ir jāstrādā komandā, jo viss mūsu darbs ir pakārtots klientu interesēm,” saka viesnīcas administratore Liene.
…
Nereti cilvēks, kurš devies uz kādu valsti darījuma, tūrisma vai personīgā braucienā, pirmo iespaidu par valsti, par pilsētu, kuru apmeklēs, iegūst tieši tajā viesnīcā, kurā ir plānots apmesties. Nenoliedzami, ka pirmais cilvēks, ar kuru veidosies saskarsme, būs viesnīcas administrators. Tieši viesnīcas administratora amata galvenais uzdevums ir kvalitatīvi apkalpot viesnīcas viesus, ņemot vērā to vajadzības un vēlmes. Globālā skatījumā ikvienas viesnīcas administratora galvenie pienākumi ir veikt viesu iereģistrēšanu, izvietošanu un izrakstīšanu, pieņemt maksājumus no viesnīcas viesiem par nakšņošanu un citiem papildus pakalpojumiem, atbildēt uz telefona zvaniem, veikt individuālo viesu numuru rezervēšanu un daudzi citi ikdienas veicamie pienākumi. Tomēr pati galvenā īpašība katram viesnīcā strādājošam administratoram ir prasme saprasties ar viesnīcas apmeklētājiem, esošajiem un potenciālajiem klientiem, strikti ievērojot konfidencialitāti.