Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.04.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 1.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 2.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 3.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 4.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 5.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 6.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 7.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 8.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 9.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 10.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 11.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 12.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 13.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 14.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 15.
  • Referāts 'Patērētāju tiesības', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  PATĒRĒTĀJU TIESĪBAS EIROPAS SAVIENĪBĀ    4
1.1.  Patērētāju tiesību attīstība Latvijā    5
2.  PATĒRĒTĀJU STRĪDU RISINĀŠANA LATVIJĀ    6
3.  PREČU UN PAKALPOJUMU IEGĀDĀŠANĀS INTERNETVEIKALĀ    7
4.  DISTANCES LĪGUMS    8
4.1.  Preču atgriešana    9
5.  GARANTIJA    10
6.  PATĒRĒTĀJU TIESĪBAS UN TO NEPIECIEŠAMĪBA    11
7.  PATĒRĒTĀJU TIESĪBU AIZSARDZĪBAS CENTRS UN TĀ DARBĪBA    12
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    14
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    15
  Pielikums. PREČU ATTEIKUMA VEIDLAPA    16
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Darbā izvirzītais mērķis tika sasniegts. Darba autore ir iepazinusies ar patērētāju tiesībām iegādājoties preci internetā vai klātienē. Darba laikā autore ieguva sekojošus secinājumus:
1. Iegādājoties preci vai pakalpojumu internetā, patērētājs ar tirgotāju slēdz distances līgumu.
2. Patērētājam, iegādājoties preci internetā ir tiesības 14 dienu laikā preci atgriezt pakalpojuma sniedzējam, ja ir konstatēti kādi bojājumi vai ir neatbilstoša prece. Patērētājam komersantam ir jāiesniedz rakstveida atteikums kopā ar preci, patērētājam apmaksājot piegādes maksu.
3. Patērētājs var vērsties pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs ignorē vai noraida iesniegumu.
4. Ja ir iegādāta prece ar garantiju, parasti elektroprecēm, tad to var atgriezt garantijas noteiktajā termiņā un 14 dienu atgriešanas termiņš netiek ņemts vērā.
5. Tika secināts, ka arī gadījumā, ja tiek pārkāptas viņa, kā patērētāja tiesības, patērētājs nav ieinteresēts pieprasīt savas tiesības un nepievērš tām lielu uzmanību.
Darba uzdevumi ir izpildīti. Tika noskaidrota patērētāju tiesību rašanās vēsture, noskaidrotas galvenās patērētāju tiesības, un biežāk sastopamie pārkāpumi un izpētīta Patērētāju tiesību aizsardzības centra darbība.

Autora komentārsAtvērt
Atlants