• Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības attīstību

     

    Referāts17 Psiholoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.08.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 1.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 2.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 3.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 4.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 5.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 6.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 7.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 8.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 9.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 10.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 11.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 12.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 13.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 14.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 15.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 16.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 17.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 18.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 19.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 20.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 21.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 22.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 23.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 24.
  • Referāts 'Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības att', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Bērna personības attīstības teorijas    5
1.1.  Ē.Ēriksona personības attīstības teorija    5
1.2.  Z.Freida personības attīstības teorija    7
2.  Bērna psihiskā attīstība ģimenēs ar augstu konfliktsituāciju    10
2.1.  Agrīnie traucējumi objektu uztverē    10
2.2.  Edipālā attīstība    11
2.3.  Edipālās attīstības “izkropļojums”    13
3.  Bērna psihiskā attīstība pēc laulību šķiršanas    15
4.  Neirotiskie simptomi    15
4.1.  Aizsargmehānismi    16
4.2.  Redzamās un neredzamās reakcijas uz vecāku laulību šķiršanu    17
4.3.  Skumjas, dusmas, vainas sajūta un bailes    19
5.  Secinājumi    21
6.  Terminu skaidrojums    22
Darba fragmentsAizvērt

Pastāv vairākas teorijas par personības attīstības gaitu un izpausmēm. To ir pētījuši daudzi jo daudzi pazīstami psihologi, piemēram, Z.Freids, Ē.Ēriksons, D.Elkoņins, Ļ.Vigotskis, A.Freida, kā arī daudzi citi. Galvenā šo visu zinātnieku iezīme ir tā, ka viņi visi ir uzskatījuši par vajadzīgu izveidot personības attīstības vecumposmu iedalījumu. Šie iedalījumi nedaudz atšķiras gan aptvertā vecumposma ziņā, gan arī nosaukto attīstības stadiju skaita ziņā, tomēr galveno pazīmju un vecumposmiem raksturīgo izveidojušos iemaņu konstatējuma ziņā viņu novērojumi sasaucas.
Ē.Ēriksona un Z.Freida personības teorijas ir samērā līdzīgas, jo nosauc galvenās iezīmes, kas notiek ar cilvēku attīstības gaitā. Vienīgā atšķirība starp viņu teorijām ir tā, ka Z.Freids savu pieeju balsta galvenokārt uz bioloģiskajiem faktoriem, bet Ē.Ēriksons – uz sociāliem virzītājspēkiem. Z.Freida attīstības stadijām ir nepieciešams pievērst uzmanību, lai izprastu atsevišķu rakstura iezīmju veidošanos uz bioloģiskā pamata, taču Ē.Ēriksons savukārt norāda uz tām vajadzībām, iemaņām un uzdevumiem, kuru realizēšana ir vecāku un sabiedrības determinēta. Šīs teorijas ļauj saprast gan sociālos, gan bioloģiskos attīstības aspektus, tādējādi izveidojot kopēju priekšstatu par procesiem bērna attīstības gaitā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants