Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.10.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 1.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 2.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 3.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 4.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 5.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 6.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 7.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 8.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 9.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 10.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 11.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 12.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 13.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 14.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 15.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 16.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 17.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 18.
  • Referāts 'Konfliktu būtība un to atrisināšanas metodes', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Konfliktu veidi un to atrisināšanas metodes    4
1.1.  Konfliktu veidi    4
1.2.  Konfliktu rašanās un atrisināšanas shēma    4
2.  Konfliktu cēloņi organizācijā    5
2.1.  Vajadzība efektīvi veikt savu darbu    5
2.2.  Virzība uz saviem mērķiem    6
2.3.  Nepieciešamība pēc resursiem    6
2.4.  Nepieciešamība aizstāvēt savu viedokli un tieksme meklēt savu izdevīgumu    6
2.5.  Tieksme vadīties pēc saviem uzskatiem par to, kas ir galvenais(atšķirīgas vērtību sistēmas)    6
3.  Konfliktu cēloņi, kuri ir radušies uzņēmuma darba organizācijas procesos    7
3.1.  Pienākumu sadalē    7
3.2.  Neapmierinošā komunikācijā    7
3.3.  Neviennozīmīgi darba kvalitātes vērtēšanas kritēriji    7
3.4.  Stratēģiskie mērķi un uzdevumi    8
  1.mērķis Pārmaiņu vadība    8
  2.mērķis. Varas un pilnvaru deleģēšana.    9
  3.mērķis. Personāla resursu vajadzību noteikšana.    9
  4.mērķis. Personāla piesaistīšana un noturēšana.    10
  5.mērķis. Darba vides uzlabošana.    11
4.  Kā iespējams organizācijā samazināt konfliktu skaitu    12
4.1.  Precizējot un izskaidrojot darba prasības    13
4.2.  Ievērojot līgumsaistības    13
4.3.  Uzlabojot informācijas apmaiņu starp atsevišķām organizācijas struktūrvienībām    13
4.4.  Nosakot kopīgus organizācijas mērķus    13
4.5.  Pilnveidojot atalgojumu sistēmu    13
5.  Konfliktu risināšanas taktikas    14
5.1.  Aiziešana no konflikta    16
5.2.  Pielāgošanās, konflikta nolīdzināšana, piekāpšanās    16
5.3.  Piespiešana, konkurence, sacensība    16
5.4.  Kompromiss    17
5.5.  Sadarbība    17
  Izmantotā literatūra    18
Darba fragmentsAizvērt

Apvienojoties organizācijā vairākiem cilvēkiem ar atšķirīgu dzīves pieredzi, izglītību, vērtību sistēmu, uzskatiem un attieksmi, būtu paradoksāli gaidīt, ka šāda kopdarbība noritēs bez konfliktiem. Uzņēmums bez konfliktiem – tas ir neiespējami.
Ja kāds apgalvo, ka viņa uzņēmumā konfliktu nav, rodas jautājums – vai tā darbiniekiem ir iespējas atklāti paust savu viedokli, un vai uzņēmums attīstās? Aplams ir ikdienišķais uzskats, ka konflikti – tas ir kaut kas negatīvs, nepatīkams un izskaužams no uzņēmuma ikdienas.
Faktiski konflikts ir pretrunas starp divām vai vairākām pusēm, interešu, vajadzību sadursme, kam var būt gan pozitīvas, gan negatīvas sekas. Šīs pretrunas var būt dažādas – starp diviem darbiniekiem, darbinieku un vadītāju, vadību un darbiniekiem, starp atsevišķām organizācijas grupām utt.
Kā apgalvo organizāciju pētnieki, konflikti ir uzņēmuma attīstības iespējas. Jautājums tikai, kā šī iespēja tiek izmantota funkcionāli, apskatot problēmu un tās risinājuma iespējas no dažādiem viedokļiem, tādējādi pieņemot optimālāko lēmumu vai disfunkcionāli izmantojot konflikta risināšanā autoritāras metodes, spītīgi paliekot pie sava viedokļa, klusējot utt.
Tātad konflikti uzņēmuma darbību var ietekmēt gan pozitīvi, gan negatīvi atkarībā no tā, kā tie tiek risināti.
Konflikti pēc savas būtības nav ne slikti, ne labi. Konfliktu vērtība atkarīga no tā, vai izmanto kā attīstības iespēju vai ļauj tiem “graut organizāciju no iekšpuses”.
Mūsdienu menedžmenta pārstāvji ir pārliecināti, ka daži konflikti ir pat vēlami un lietderīgi, it īpaši alternatīvu izstrādāšanas stadijā pirms lēmuma pieņemšanas un izraisa darbības efektivitātes paaugstināšanos.
Konfliktu veidi organizācijās var būt visdažādākie:
Personības iekšējais konflikts; Izpaužas kad vienam cilvēkam (darbiniekam) tiek izvirzītas dažādas prasības)
Konflikti starp divām personām;
Konflikts starp personību un cilvēku grupu;
Konflikts starp cilvēku grupām;
Konfliktu iemesli bieži saistīti ar ierobežotu resursu sadali, ar uzdevumu savstarpējo atkarību, ar mērķu un uzdevumu manieres atšķirībām, ar dažādu vērtību mērauklu un dzīves stilu, kā arī ar citiem iemesliem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants