Vērtējums:
Publicēts: 03.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Lasīšanas metode. Literatūras saraksta veidošana. Kā gatavot akadēmisko ziņojumu', 1.
  • Konspekts 'Lasīšanas metode. Literatūras saraksta veidošana. Kā gatavot akadēmisko ziņojumu', 2.
  • Konspekts 'Lasīšanas metode. Literatūras saraksta veidošana. Kā gatavot akadēmisko ziņojumu', 3.
  • Konspekts 'Lasīšanas metode. Literatūras saraksta veidošana. Kā gatavot akadēmisko ziņojumu', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kad students ņem lasāmo vielu, tam jābūt skaidrai metodei – ceļam, kā kopēt nemitīgā materiāla plūsmā, sev vajadzīgo informāciju atmiņā. Tāpēc studentam jādomā par:
Par veidiem atrast sev vajadzīgo informāciju,
Ka var selektīvi apieties ar informāciju,
Jāsaprot vēlamais mērķis,
Jāzina, labākus ceļus kā meklēt informāciju.

Ko studentam jālasa?
Studentam būtiski jālasa, visa veida materiāls. Bet ir jāatceras, ka lasīšana studenta galamērķis ir nevis informācijas iegūšana, bet, jāveido tēli un jāmāk tos, ātri saistīt ar visu.

Selektivitāte.
Lasot materiālu studentam jāmāk lasīt ne tikai ātri, bet selektīvi. Jāzina, kas, kur un kā atrast. Tad lasīšana jebkurā ātrumā, būs piemērota jebkuram materiālam, mērķu sasniegšanai. Ja studenta mērķi ir nesaprotami un ātrā lasīšana nesanāk, tad ātra lasīšana metode nav piemērota. Tad ātrākais ceļš, mērķu sasniegšanai, būtu skaļa lasīšana. Pašreizējā selektivitāte, pieprasa mērķtiecīgu lasīšanu.

Atlants