Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga koncepcijas īpatnības', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga koncepcijas īpatnības', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga koncepcijas īpatnības', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Vairums reklāmu iedarbojas uz cilvēka zemapziņu. Bieži vien cilvēki pazīst produkta zīmolu un var daudz ko pastāstīt par to, bet nespēj atcerēties, kur tieši redzējuši produkta reklāmu. Reklāma paredzēta lielam cilvēku skaitam, tāpēc tai jābūt skaidri saprotamai lielai cilvēku auditorijai.
Reklāmas ir paredzētas dažādiem mērķiem, tāpēc ir divu veidu reklāmas: produkta reklāma un institucionālā reklāma. Tie atšķiras pēc tā, vai reklāmas mērķis ir saņemt pircēju tūlītējo reakciju vai ietekmēt pirkšanas reakciju nākotnē.
Produktu reklāma orientēta uz preču vai pakalpojuma pārdošanu, un tai ir trīs formas:
1) Inovatīva (vai informatīva)
2) Pārliecinošā
3) Atgādinājuma.
Inovāciju reklāma stāsta cilvēkiem par produktu, ko spēj izdarīt šīs produkts, un kur to var atrast. Galvenais šīs reklāmas mērķis ir informēt mērķtirgu. Informatīva reklāmai jābūt interesantai, pārliecinošai un efektīvai.
Reklāma, kas veicina noteiktā zīmola īpašības un priekšrocības ir pārliecinošā reklāma. Šīs reklāmas mērķis ir pārliecināt mērķtirgu izvēlēties tieši šo zīmolu, nevis konkurentu. Bieži tādas reklāmas ir salīdzinošas reklāmas, kas parāda viena zīmola stipras puses, salīdzinājuma ar konkurenta zīmolu.
Atgādinājuma reklāma paredzēta, lai pastiprināt iepriekšējas zināšanas par produktu. Atgādinājuma reklāma ir piemērota tiem produktiem, kas jau ir labi atpazīstami.

Autora komentārsAtvērt
Atlants