-
Vides un ilgtspējīga izglītība
„Karstais krēsls”
Viens ļoti svarīgs vērtību noskaidrošanas vingrinājumu aspekts ir nevis skolēnu izteiktā pozīcija, bet fakts, ka viņi paši sāk domāt par piedāvāto jautājumu. Nozīmīgs process ir domāšana, motivācija un mutiska komunikācija, kas ir svarīgāk nekā galaprodukts – viņu atbildība.
Novietojiet krēslus aplī un lūdziet skolēnus apsēsties uz tiem. Tad nolasiet iepriekš sagatavo¬tos apgalvojumus, kas ir būtiski tēmas vai temata izpratnei. Skolēni, kuri piekrīt piedāvātajam apgalvojumam, mainās vietām un pārvietojas uz citu krēslu, tie, kuri nepiekrīt, paliek savā vietā. Skolēni tiek iedrošināti izskaidrot savu viedokli blakussēdošajam klasesbiedram vai vi¬sai grupai. Tad nolasiet nākamo apgalvojumu, un tā pati procedūra turpinās.
Jūs varat lūgt arī skolēniem pašiem formulēt šos apgalvojumus. Tāpat kā citos vērtību noskaidrošanas vingrinājumos, uz šiem jautājumiem nav „pareizo” vai „nepareizo” atbilžu. Kā skolotāji jūs varat izvairīties no savu atbilžu sniegšanas, jo pastāv risks, ka skolēni var to uztvert kā vienīgo „pareizo”.
Mūsu mērķis ir palīdzēt studentiem aizpildīt saturs, protams, nav zināms tām informāciju par kultūru, vēsturi, literatūru, dzīvi, un tradīcijas cilvēkiem, kas runā vācu valodā. Tāpēc mums ir paplašinājušas ģeogrāfija mūsu braucienus un apmeklēja visas vācu valodā runājošajās valstīs: tā ir ne tikai Vācijā, arī Šveicē, Austrijā, valstībā Lihtenšteina, Beļģija. Vāc video un foto materiālus mēs sevī ietver lielu prezentāciju, kuras mēs izmantojam klasē, pie Parochial klases un izvēles kursu "valsts", visvairāk personiskajai ieinteresētībai un piesaista arvien vairāk un vairāk bērniem mācīties vācu valodu.
…
Praktiskie piemēri izglītības ilgtspējīgai attīstībai īstenošanai izglītībā: teorētisko atziņu aprobācija: Vides un ilgtspējīga izglītība Izglītība ilgtspējīgai attīstībai tās plašākā izpratnē ietver pamatizglītības kvalitātes uzlabošanu, izglītības pārorientēšanu uz ilgtspējīgu, pilsoniskās apziņas veicināšana un izglītošanas visās sabiedrības grupās un slāņos sekmēšanu. Visbiežāk izglītība tiek raksturota kā lielākā cerība ilgtspējīgas nākotnes veidošanā, bet skolotāju sagatavošanas institūcijas tiek atzīmētas kā pārmaiņu nesējas izglītības un sabiedrības pārveidošanā, lai nodrošinātu iespējami ilgtspējīgu nākotni. Izglītība - viens no svarīgākajiem nosacījumiem, lai veicinātu sabiedrības attīstību. Par kādas zināšanas un prasmes, saņems bērniem un pieaugušajiem, kā un ar kādu programmu tiks apmācīti speciālisti no dažādām nozarēm ekonomikas, zinātnes, mākslas, u. c., kā tiks organizēta ar ļoti procesā, mācību un ar kādiem nosacījumiem tas notiek, atrašanās vai trūkst valsts politikas un prioritātes izglītības jomā lielā mērā, ja mūsu sabiedrība turpinās ceļā uz ilgtspējīgu attīstību.
Izmantota viena atsauce.