Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.10.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Dzīvnieku ētiskais statuss un medības', 1.
  • Eseja 'Dzīvnieku ētiskais statuss un medības', 2.
  • Eseja 'Dzīvnieku ētiskais statuss un medības', 3.
  • Eseja 'Dzīvnieku ētiskais statuss un medības', 4.
  • Eseja 'Dzīvnieku ētiskais statuss un medības', 5.
  • Eseja 'Dzīvnieku ētiskais statuss un medības', 6.
Darba fragmentsAizvērt

M.Kheel uzskata, ka medības tiek īstenotas vīriešu pašidentifikācijas dēļ. Vienlaikus viņa uzskata, ka medībās tiek izlādēta arī vīrieša seksuālā enerģija. Tam arī piekrīt “svēto mednieku” proponents Dedelijs Jangs (Dudley Young) uzskatot, ka starp mednieku un medījamo pastāv pat gandrīz erotiska saikne, tādēļ emocijas, ko sniedz nogalināšana, viņš pielīdzina kā analogas seksuālai ekstāzei. Citi uzskata, ka medības nav vienkārši vēlme izpaust savu seksuālo dziņu, bet vēlme sasniegt intimitāti ar dabu. Tomēr M.Kheel uzskata, ka medības var tikt uzlūkotas kā simbolisks mēģinājums apliecināt cilvēka meistarību un kontroli pār dabas pasauli. Skatoties no feministu viedokļa, raksta autore ir pārliecināta, ka medības un dzīvnieku vajāšana parāda mednieka ilgas pārņemt atpakaļ viņa pazaudēto sievišķo un dzīvniecisko dabu. Tomēr dzīvnieka nāve parāda, ka patiesībā šī vienotība ar dabu netiek sasniegta. Jebkura veida medniekiem vardarbība paliek vienīgais veids, kā mednieks var piedzīvot šo vienotības sajūtu. Nogalinot dzīvnieku, mednieks savā ziņā rituālā veidā savienojas ar nāvīgajām ilgām atgriezties pirmatnējā sieviešu/dzīvnieku pasaulē. …

Atlants