Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Psiholoģija', 1.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 2.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 3.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 4.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 5.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 6.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 7.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 8.
  • Konspekts 'Psiholoģija', 9.
Darba fragmentsAizvērt

PSIHOLOĢIJA – zinātne par psihes attīstības un darbības likumībām. Psiholoģija pētī cilvēka, sabiedrības un citu dzīvu būtņu psihes stāvokli, raksturu un garīgo attīstību, lai sekmētu cilvēkā pozitīvas izjūtas. [1, 141]
Mūsdienu psiholoģija ir ļoti sarežģīta un sazarota zinātne ar daudzām nozarēm. Skolotāja darbā vissvarīgākās ir divas psiholoģijas zinātnes nozares: vecumposmu psiholoģija un pedagoģiskā psiholoģija.
Vecumposmu psiholoģija ir psiholoģijas nozare, kas pēta personības veidošanās īpatnības dažādos tās attīstības posmos. Tā pēta cilvēka psihes, psihisko procesu ( uztveres, uzmanības, atmiņas, domāšanas, iztēles) un personības psihisko īpašību izmaiņas dažādos vecumposmos.
Pedagoģiskā psiholoģija ir zinātne par tām domām un rīcību, kas saistītas ar mācīšanu un mācīšanos. Tā cenšas atrast visefektīvākos šā darba paņēmienus, noteikt skolēnu intelektuālās un vispārīgās attīstības kritērijus, atklāj nosacījumus, kas sekmētu vispārīgo un intelektuālo attīstību mācību procesā, pēta skolotāja un skolēnu mijattiecības un mijiedarbību, kā arī skolēnu savstarpējās attiecības. …

Atlants