Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Makroekonomika', 1.
  • Konspekts 'Makroekonomika', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Ekonom.mācība pastāv tāpēc, ka-
pastāv resursu ierobežotība un vajadz.neierobež.
Ekonom.māc.-dod zināš. Par, investīc.rīcību, kā efektīvāk
sadalīt ierobežotos resursus
Ekonom.teorija noskaidro, kādā veidā sabiedrība nodroš.efektīvu
ierobežoto resursu izmantoš., lai maksimāli apmierin.iedz.vajadz.
Atšķirība starp makr.un mikr. –mikr.tiek apskat.ekonom.cēloņsakarības
individ.saimn.vienības līmenī, makr.-tautsaimn.līmenī
Ekonomisti, veidijot teorētiskos modeļus-visas atbild.ir pareizas
Pozit`ivaj`a ekonom.tiek noskaidrots-reālais stāvoklis eko-kā.
Pozitīvais apgalvojums ekonom.-pārmērīgas naudas emisijas sekas
ir vispārēja cenu līmeņa celšanas
Normatīvais apgalv.eko-kā-1)balstās uz subjektīviem vērtējumiem,
2)atbild uz jaut.-kā jābūt vai kā ir labāk.
IKP-ir valsts tautsaimn.gada laikā saraž.galaprod.naudas izteiksmē
ar resursiem, kas pieder kā savas valsts pstāvīg.iedzīvot.,
tā arī ārzemniekiem.
Starpprodukts-dzelzs ruda, kas iegūta, lai no tās ražotu teraudu.
Pievien.vērtību aprēķina kā starpību starp kopējo preču un
pakalp.vērtību un ražšanā izlietotā starprod.vērtību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants