Vērtējums:
Publicēts: 13.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 1.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 2.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 3.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 4.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 5.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 6.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 7.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 8.
  • Referāts 'Personas iespējas aizstāvēt savas darba tiesības', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Dzīvē notiek dažādi gadījumi, kad tiek aizskartas darbinieka tiesības. Rodas situācijas kurās darbiniekam nākas meklēt iespējas un palīdzību savu tiesību aizstāvēšanā. Tāpēc darba galvenais mērķis ir noskaidrot galvenās iespējas, kur darba ņēmējam ir iespēja griezties pēc palīdzības šādos gadījumos.
Darba tiesiskās attiecības Latvijas Republikā regulē Latvijas Republikas Satversme, Latvijai saistošās starptautisko tiesību normas, Darba likums un citi normatīvie akti, kā arī darba koplīgums un darba kārtības noteikumi. [1]
Galvenās iespējas darba ņēmējam aizstāvēt savas tiesības:
vēršanās pie darba devēja
arodbiedrība
Valsts darba inspekcija.


Vēršanās pie darba devēja

Likuma izpilde ir gan darba devēja, gan darba ņēmēja pienākums, tādēļ arī darbiniekam ir jāpārzina savas tiesības un jāseko līdzi tā izpildei. Turklāt, ja darba devējs neievēro likuma prasības, darbiniekam ir tiesības prasīt to izpildi.
Darba likuma 3. pants nosaka, ka darbinieks ir fiziskā persona, kas uz darba līguma pamata par nolīgto darba samaksu veic noteiktu darbu darba devēja vadībā. [1] Tātad darbinieks un darba devējs ir saistīti, tāpēc kā pirmā no iespējām, kas jāizmanto, lai aizstāvētu savas tiesības ir griešanās pie darba devēja. Nesaskaņas ar darba devēju, pirmkārt, būtu risināmas savstarpējo sarunu gaitā. Šādā veidā būtu iespēja pēc iespējas ātrāk, efektīvāk un izdevīgāk atrisināt nepieciešamo jautājumu. Bet, ja tas šādā veidā nav iespējams atrisināt, tad darbiniekam ir jāvēršas citās institūcijās pēc nepieciešamās palīdzības.…

Atlants