-
SIA "Jelgavas tipogrāfija" darbība un iespējas poligrāfijas nozarē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā daļa | 4 |
1.1. | Poligrāfijas nozares raksturojums | 5 |
1.2. | Poligrāfijas tirgus raksturojums | 7 |
2. | Praktiskā daļa | 9 |
2.1. | Situācijas novērtējums uzņēmumā | 9 |
2.1 1. | SIA „Jelgavas tipogrāfija” vēsture | 9 |
2.1.2. | Uzņēmuma galvenie darbības virzieni un produkta grupas | 11 |
2.1.3. | SIA „Jelgavas tipogrāfija” konkurētspēja un produkta virzība tirgū | 14 |
2.1.4. | SVID analīze, problēmas un riski | 16 |
2.1.5. | Uzņēmuma finansiālā darbība | 19 |
2.1.6. | Darbinieku anketēšana | 24 |
3. | Uzņēmuma SIA „Jelgavas tipogrāfija” pilnveidošanas perspektīvas | 31 |
Secinājumi | 36 | |
Izmantoto informāciju avoti | 38 | |
Priekšlikumi | 39 | |
Pielikums | 40 |
Secinājumi
• Poligrāfija ir viena no vecākām nozarēm Latvijā. Pirmais iespieddarbs Latvijā bija 1684. gadā un tā bija Glika Bībele. Pirmās tipogrāfijas Latvijā radās Rīgā, Liepājā un Jelgavā no 1781. līdz 1787. gadam.
• Kopējais strādājošo uzņēmumu skaits poligrāfijas nozarē – aptuveni 150. Nodarbināto skaits – ap 3000.
• 2009. gadā par uzņēmuma vienīgo akcionāru un 100% daļu īpašnieku kļūst SIA „Jelgavas tipogrāfija”.2011.gadā starp vairāk nekā 380 savas nozares uzņēmumiem (pēc LR Uzņēmumu reģistra datiem), SIA „Jelgavas tipogrāfija” ieņem 9.vietu.
• Līdz šodienai uzņēmumā ir investēti vairāk kā 7 miljoni latu.
• Uzņēmuma stiprā puse septiņpadsmit gadu garumā ir nemainīgs, kvalificēts darba spēks, spējai ražot produkciju eksportam ( 59 % no kopējās produkcijas ).
• 40 % saražotās produkcijas paliek vietējā tirgū Latvijā, bet 16 % produkcijas tiek eksportētas uz Krieviju un Vāciju.
• Pašu kapitāls 209. gadā 1 095 843 LVL, bet 2012. gadā 1 775 738 LVL.
• Ilgtermiņa ieguldījumi gan 2009. gadā gan 2012. gadā pārsnieguši 2, 5 miljonu robežu, tas norāda, ka uzņēmumam ir brīvie naudas līdzekļi, Arī 2010. gadā un 2011. gadā uzņēmuma rīcībā bija vairāk kā 2 miljoni brīvie naudas līdzekļi, kurus var izmantot ilgāk kā gadu.
• Neto apgrozījums uzņēmumā ar katru gadu pieaug no 2009. gada līdz 2012. gadam ( attiecīgi 2 811 295 LVL līdz 4 894 105 LVL )
• Ilgtermiņa ieguldījumi gan 2009. gadā gan 2012. gadā pārsnieguši 2, 5 miljonu robežu, tas norāda, ka uzņēmumam ir brīvie naudas līdzekļi.
• 2009. gadā uzņēmuma tīrie ieņēmumi pēc nodokļu nomaksas ir ar mīnuss zīmi ( - 186 572 LVL Tas izskaidrojams ar to, ka 2009. gadā valstī ekonomiskā situācija nebija labvēlīga uzņēmējdarbībai.
…
ZPD, kuram ir ļoti labi daudz faktu, kā arī daudz informācijas par pašu tipogrāfiju, jo kopā ar skolotāju devāmies uz "Jelgavas tipogrāfija" un Valdes priekšsēdētājs , Juris Sīlis laipni mūs uzņemot, sniedza korektu un ticamu informāciju par uzņēmuma vēsturi un perspektīvām. Uzskatu, ka darbs ir ļoti precīzs skaitļos, un aprēķini ir veikti rūpīgi, pirms tam izpētot visu kārtīgi.