Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Audzināšanas teorija', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas teorija', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Darbības organizēšanas metodes.
Darbības organizēšanas metodes izpaužas prasību un vingrinājumu veidā. Pedagoģisko prasību formas ir daudzveidīgas, tās izvirzot ir jāievēro šādi nosacījumi:
• jāņem vērā, vai prasība izvirzīta atsevišķam kolektīva loceklim vai visam kolektīvam;
• jābūt skaidrībā par konkrēto pedagoģisko situāciju;
• prasībām jābūt vienotām;
• prasību efektu nosaka pedagoga personības autoritāte.
Pēc šiem nosacījumiem, pedagogs savā darbā var izmantot gan tiešās, gan netiešās prasības.
Tiešās prasības ir norādījumi, instrukcijas, kas orientē skolēnu vai kolektīvu uz darbības mērķi. Tiešās prasības virza skolēnu uz pasīvu uzdevumu izpildi.
Netiešās pedagoģiskās prasības šīs prasības skolēnā rada pozitīvu pārdzīvojumu, cenšanos izpildīt prasības. Netiešo pedagoģisko prasību forma ir lūgums, uzticēšanās, uzslava un neuzticēšanās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants