Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kognitīvā mācību modeļa analīze', 1.
  • Referāts 'Kognitīvā mācību modeļa analīze', 2.
  • Referāts 'Kognitīvā mācību modeļa analīze', 3.
  • Referāts 'Kognitīvā mācību modeļa analīze', 4.
  • Referāts 'Kognitīvā mācību modeļa analīze', 5.
  • Referāts 'Kognitīvā mācību modeļa analīze', 6.
  • Referāts 'Kognitīvā mācību modeļa analīze', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Kognitīvais modelis ir viens no saskarsmes modeļiem. Kognitīvais (kvalitatīvais) modelis respektē audzēkņu izpratnes veidošanos. Tas ir sarežģīts mācību process, kurā tiek ietvertas spējas risināt problēmas, attīstīta intuīcija, iztēle un uztvere. Kognitīvais mācību modelis akcentē konceptuālo izpratni un domāšanas spēju.
Izziņa tiek pētīta nevis ar kādas vienas teorijas starpniecību, bet balstās uz sešu uzskatu skatupunktiem:
1.prāta informācijas apstrādes modelis- tajā mēģināts aprakstīt, kā zināšanas par pasauli tiek iegūtas, uzglabātas un atsauktas no atmiņas krātuvēm. Pēta stratēģijas, kas veicina labāku mācīšanos un būtiskas informācijas saglabāšanu;
2.metakognīcija- kontrolējošas iemaņas, ko cilvēki izmanto, lai spriestu par savām mācīšanās norisēm;
3.aktīvi, nozīmes piesātināti mācīšanās modeļi un pieejas;
4.konstruktīvistu skatījums– prāts uzlūkots kā aktīva esamība, kas meklē būtisku nozīmi apkārtējās pasaules informācijā un cenšas šo informāciju piemērot un uzņemt, lai konstruētu savas zināšanas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants