Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Sociālā psiholoģija', 1.
  • Eseja 'Sociālā psiholoģija', 2.
  • Eseja 'Sociālā psiholoģija', 3.
  • Eseja 'Sociālā psiholoģija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

1. Es uzskatu, ka vēlamais skolotāja vadības stils ir demokrātiskais stils. Tas balstās uz līdztiesību un dalītu atbildību: 50% atbildības skolēnam, 50 % atbildības skolotājam. Ar demokrātisku darba stilu skolotāji nodrošina skolēnam pašrealizācijas iespējas, optimizē skolēna pašizjūtas un produktīvas mācību darbības mijsakarības. Demokrātiska darba stila skolotājiem sadarbībā ar skolēniem dominējošā ir subjekta – subjekta mijiedarbības pozīcija, skolotājs un skolēns veido dialogu, skolēniem tiek nodrošinātas brīva satura un formu izvēles iespējas, savstarpēja uzticēšanās un atbildība.
Tomēr, man liekas, ka demokrātiskais vadības stils vislabāk būtu ieteicams vidusklašu skolēniem, jo viņiem jābūt jau vairāk attīstītai atbildības izjūtai. Šī vecuma skolēniem varētu derēt arī neiejaukšanas jeb liberālais stils, jo tas ne vienmēr ir paviršas prasības un bezatbildība no skolotāju puses. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants