Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.12.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Jautājumi par filmu "Mirušo dzejnieku biedrība"', 1.
  • Konspekts 'Jautājumi par filmu "Mirušo dzejnieku biedrība"', 2.
  • Konspekts 'Jautājumi par filmu "Mirušo dzejnieku biedrība"', 3.
  • Konspekts 'Jautājumi par filmu "Mirušo dzejnieku biedrība"', 4.
Darba fragmentsAizvērt

4. Kāda, jūsuprāt, bija filmas ideja? Cik tā ir aktuāla mūsdienās?

Manuprāt, filmas ideja slēpjas citātā, ko skolēniem pateica angļu valodas skolotājs Kītings. “Carpe diem”, kas nozīmē baudīt katru dzīves mirkli. Šie latīņu valodā teiktie vārdi iedrošina uzdrīkstēties, izmantot visas iespējas, dzīvot tagad un sekot savai sirdsbalsij. Studenti, mācoties šajā prestižajā privātskolā, bija aizmirsuši klausīties sevī, viņiem jau acu priekšā bija nolikta zinātne un iespējas, ko var gūt. Taču tas nemaina faktu, ka jaunieši skolā vēl tikai meklē savu dzīves piepildījumu. Viņi pat nezina vai zinātne ir īstais mērķis, bet, ja jau tas ir vienīgais, ko šī skola piedāvā, tad skolēni aprobežojas ar domu, ka nekas cits viņiem neder. Filmas gaitā vairākas reizes apslēpti parādas situācijas, kur tiek izmantots teiciens “Carpe Diem”. Piemēram, Knokss uzdrīkstējās sekot meitenei, kuru mīl. Nīls iestudēja lugu un pateica, ka nevēlas pamest teātri. Zēni kopā arī atjaunoja mirušo dzejnieku biedrību.
Filma arī labi parādīja, ka jebkurai cilvēka darbībai ir jābūt pārdomātai, jo pāris situācijās zēni, izmantojot šo teicienu, radīja nepatikšanas. Izraidīšana no skolas nav uzdrīkstēšanās akts, tāpēc vienmēr ir jādomā arī par sekām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants