• Konceptualizācija, operacionalizācija un mērījumi socioloģijā. Mainīgo veidi. Mērījumu skalas. Jēdziens par izlasi, izlašu veidi

     

    Konspekts5 Socioloģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konceptualizācija, operacionalizācija un mērījumi socioloģijā. Mainīgo veidi. Mē', 1.
  • Konspekts 'Konceptualizācija, operacionalizācija un mērījumi socioloģijā. Mainīgo veidi. Mē', 2.
  • Konspekts 'Konceptualizācija, operacionalizācija un mērījumi socioloģijā. Mainīgo veidi. Mē', 3.
  • Konspekts 'Konceptualizācija, operacionalizācija un mērījumi socioloģijā. Mainīgo veidi. Mē', 4.
  • Konspekts 'Konceptualizācija, operacionalizācija un mērījumi socioloģijā. Mainīgo veidi. Mē', 5.
  • Konspekts 'Konceptualizācija, operacionalizācija un mērījumi socioloģijā. Mainīgo veidi. Mē', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Empīriskās izpētes jautājumi kā saikne starp datiem un jēdzienu, jēdzienu savienojums ar empīriskajiem indikātoriem. Kvalitatīvajā pētniecībā to sauc par operacionalizāciju. Variācijām ir konceptuālas definīcijas, kur tās ir definētas izmantojot abstraktus konceptus un operacionālās defin0icijas, kur tās ir saistītas ar empīriskās nozīmes operācijas līdz datu indikācijām.
Abstrakcijas trīs līmeņi ir: teorijas, empīriskie vispārinājumi un pirmās rindas fakti. Pirmās rindas fakti ir ļoti konkrēti, empīriski vispārinājumi izmanto abstraktus konceptus un teorijas vēl vairāk izmanto vēl vairāk abstraktus konceptus. Ir jābūt nelielai saistībai ar konceptiem katrā abstrakcijas posmā hierarhiskajā struktūrā.1
Tehniskais apzīmējums apzīmējot mūsu iedomas saucas koncepcija. Dažas mūsu koncepcijas ir reālas. Realitāte ir termiņš, kas nozīmē ka tas eksistē. Kad pamatskolas skolotājs jautā klasei cik daudzi zina ko nozīmē realitāte, tie kuri paceļ rokas var tikt saskaitīti. Vienīgā lieta kuru nevar nomērīt ir ko īsti nozīmē realitāte, jo tā nav īsti sataustāma. Tā eksistē vienīgi kā arguments…

Atlants