-
Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 2 | |
| 1. | Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par atstāstīšanas prasmēm | 4 |
| 1.1. | Termina atstāstīšana skaidrojums | 4 |
| 1.2. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērna raksturojums problēmas aspektā | 6 |
| 1.3. | Atstāstīšanas prasmju pilnveides iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā | 12 |
| 2. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveide literāro darbu iepazīšanas procesā empīriskā pētījuma organizācija | 15 |
| 2.1. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveides iespēju literāro darbu iepazīšanas procesā empīriskā pētījuma plāns un izvēlēto metožu pamatojums | 15 |
| 2.2. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveides iespēju literāro darbu iepazīšanas procesā empīriskā pētījuma bāzes izvēles pamatojums | 16 |
| 2.3 | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveides iespēju literāro darbu iepazīšanas procesā empīriskā pētījuma norise | 18 |
| 2.4. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atstāstīšanas prasmju pilnveides iespēju literāro darbu iepazīšanas procesā empīriskā pētījuma rezultāti | 32 |
| Secinājumi | 36 | |
| Priekšlikumi | 37 | |
| Literatūras un avotu saraksts | 38 |
Kompetencēs balstita izglītības satura reforma akcentē pirmsskolas izglītības iestažu pedagogiskaja procesā pilnveidot bērniem dzīves dzrbibai nepieci4šamās prasmesViena no tadām – atstāstīšanas prasme. Mūsdienu sabiedrībā grāmatas paliek novārtā, bērni un jaunieši ļoti maz lasa grāmatas, līdz ar to neveidojas pilnvērtīgs vārdu krājums un vērojamas nepietiekamas valodas prasmes. Liela nozīme atstāstīšanas prasmju pilnveidei ir gan norises laiks, kurā dienas daļā pasaka tiek lasīta, gan literatūras atbilstībai konkrētajam vecumposmam, gan vietai kur to daram. Pasaku var lasīt gan no rīta, gan pirms miedziņa, gan pēcpusdienā, dažādos dienas posmos uztvere būs atšķirīga. Literatūras avotam ir jābūt interesantam un valodai viegli saprotamai.
Lasīšana sākas ģimenē. Vecāki rāda priekšzīmi, un bērni mācās no viņiem. Vērojumi rāda, ka vecāki nepietiekami aktualizē lasīšanu ģimenes dienas ritumā. Dienas vakarā ir svarīgi, lai bērns pārrunātu ar vecākiem dienā piedzīvoto pirmsskolas izglītības iestādē, tā veidojas izpratne par atstāstīšanu. Lasot dažādus daiļdarbus un rosinot bērnu pastāstīt par dzirdēto, var saprast cik daudz bērns ir uztvēris. Atcerēšanos var veicināt dodot uzvedinošus jautājumus.
…






































