Vērtējums:
Publicēts: 07.07.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 1.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 2.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 3.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 4.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 5.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 6.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 7.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 8.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 9.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 10.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 11.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 12.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 13.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 14.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 15.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 16.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 17.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 18.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 19.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 20.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 21.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 22.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 23.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 24.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 25.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 26.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 27.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 28.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 29.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 30.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 31.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 32.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 33.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 34.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 35.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 36.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 37.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 38.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 39.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 40.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 41.
  • Referāts 'Patērētāju tiesību aizsardzība tirgus ekonomikā', 42.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošana    6
2.  Patērētāju tiesību aizsardzības nodrošināšana Latvijā    11
2.1.  Patērētāju rīcības brīvība un tiesību pārkāpumi    11
2.2.  Patērētāju pretenziju pieteikšana un ekspertīzes veikšana    13
2.3.  Patērētāju tiesību pārkāpumu novēršana    18
2.4.  Patērētāju tiesību aizsardzības biedrības, uzraudzības un kontroles iestādes    22
3.  Patērētāju tiesību aizsardzība ES    28
4.  Statistikas rādītāju analīze    33
  Secinājumi un priekšlikumi    38
  Izmantotâs literatûras un avotu saraksts    41
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Kopš pārejas uzsākšanas no centralizētās plāna ekonomikas uz tirgus ekonomiku Latvijas tirgū ir parādījušās daudzas un dažādas preces, līdz ar to grūtāk kļūst tajās orientēties un izlemt, kurai precei vai pakalpojumam dot priekšroku.
2. Patērētājam nepieciešamas ļoti plašas zināšanas, lai beigu beigās izdarītu pamatotu un savām vēlmēm atbilstošu izvēli.
3. Godīga konkurence starp uzņēmumiem parasti ir labvēlīga pircējam, jo tā uzlabo preču un pakalpojumu kvalitāti, palielina izvēles iespējas, kā arī samazina cenas.
4. Tā kā patērētāji nav profesionāli, viņi nevar vieni paši stāties pretī daudzām kompānijām, kas tiem pārdod preces vai pakalpojumus.
5. Pat labi attīstītas tirgus ekonomikas apstākļos ir nepieciešami pasākumi, kas aizsargātu patērētāju intereses.
6. Pastāvīgi tiek sagatavoti un pieņemti normatīvie akti, kas regulē patērētāju un ražotāju, pārdevēju, pakalpojumu sniedzēju un citu iesaistīto personu attiecības, tiesības un pienākumus.
7. Atbildīgajām dalībvalstu institūcijām ir paredzētas tiesības pieprasīt tās dalībvalsts, kurā varētu būt noticis patērētāju tiesību pārkāpums, institūcijai sniegt tās rīcībā esošu informāciju un veikt lietas izmeklēšanu.
8. Patērētājam nav pienākums pieņemt preci vai pakalpojumu un samaksāt cenu par preci vai pakalpojumu, ja prece ir piegādāta vai pakalpojums sniegts, patērētājam neizdarot pasūtījumu.
9. Līgumos, ko patērētājs slēdz ar ražotāju, pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, līgumslēdzējām pusēm ir vienlīdzīgas tiesības.
10. Ja nopirktajai precei vai sniegtajam pakalpojumam ir defekti, var izvirzīt pārdevējam vai ražotajam, vai pakalpojuma sniedzējam kādu no noteiktajām likumā prasībām.
11. Veids, kā atrisināt atšķirīgo viedokļu radītās domstarpības starp patērētāju un pārdevēju un noteikt, kam taisnība, atkal ir preces ekspertīze.

Autora komentārsAtvērt
Atlants