• Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils

     

    Konspekts18 Vadība

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 5.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 6.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 7.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 8.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 9.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 10.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 11.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 12.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 13.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 14.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 15.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 16.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 17.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 18.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības vadīšana, 5.daļa - vara, ietekme, vadīšanas stils', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Vadītājs ir indivīds, kas veic darbu ar citu cilvēku palīdzību. Taču, lai uzturētu aktīvu vēlmi palīdzēt, viņam jāprot atbilstoši iedarboties uz mērķa sasniegšanā iesaistītajiem indivīdiem vai grupām, resp., jāzin pareizā pieeja, lai ietekmētu savus darbiniekus. Organizācijas sastāvā ietilpst cilvēki ar visdažādākajiem uzskatiem, interesēm un domāšanas veidu. Kā panākt, lai katrs darbinieks pieliktu maksimālas pūles uzdevumu izpildei mijiedarbībā ar citiem organizācijā strādājošiem, gan arī ārpus tās. Tas ir atkarīgs no vadītāja ietekmes iespējām. Ietekme ir process, kura gaitā viena no pusēm, mobilizējot savā rīcībā esošos varas resursus, cenšas mainīt otras puses uzvedību (D.Body, R.Paton, 1999). Ietekmēt nozīmē būt par cēloni tam, ka darbinieks maina uzskatus, domas, rīcību.

Pieņemsim, ka vadītājs vēlas mainīt darbinieku attieksmi pret darbu - uzlabot disciplinētību, sekmēt precīzu pienākumu izpildi, novērst korumpētību utt., u.t.jpr. Lai to panāktu, viņš maksā labas algas, pats ar savu piemēru demonstrē augstu darba kultūru, soda darba disciplīnas pārkāpējus un pārliecinoši izrāda savu kompetenci lēmumu pieņemšanā. Vienlaicīgi pieņemsim, ka kāda trešā persona no tā paša darbinieka savukārt cenšas panākt nelikumīgu rīcību, kas šai trešai personai varētu dot zināmu labumu. Arī tad darbinieka ietekmei varētu tikt izmantoti visai analoģiski līdzekļi - piesolīt kārdinošu kukuli, piedraudēt ar izrēķināšanos, pārliecinoši pierādīt veicamās rīcības pareizību, izmantot savas personības pievilcību, atsaukties uz autoritātēm sabiedrībā utt. Abos gadījumos ietekme tiek realizēta, izmantojot rīcībā esošos varas resursus. (Jautājums pārdomām - Kura ietekme būs spēcīgāka?)…

Autora komentārsAtvērt
Atlants