Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Vispārējā pedagoģija, jēdzienu skaidrojumi', 1.
  • Konspekts 'Vispārējā pedagoģija, jēdzienu skaidrojumi', 2.
  • Konspekts 'Vispārējā pedagoģija, jēdzienu skaidrojumi', 3.
Darba fragmentsAizvērt

44 4.Pedagoģijas zinātnes priekšmets ir pārbaudītas, sistematizētas zināšanas par apkārtējo pasauli un parādībām. Par zinātni var runāt, ja ir: savs pētīšanas objekts, pamatjēdzini, pētīšanas metodes, informācijas avoti, attīstības vēsture.
55-57 5. Pedagoģijas zinātnes avoti ir* tautas pedagoģija- tautasdziesmās, pasakās, sakāmvārdos izteiktas domas, kā apgūt darba paņēmienus, izprast darbu, sadzīvi, ārstniecību, zemes kopšanu, laika prognozi utt. Pašam sevi jāattīsta,; *filosofu, pedagogu un psihologu darbi – Sokrāts- cilvēkizziņas svarīgumu, Paskāls, Kants-cilvēks neatkarīga būtne, kas pakļauta dabas likumiem, Ruso, Komenskis- pievērsās valsts politikas, pedagoģijas un izglītības saistībai., Students- audzināšanai ir lielākā nozīme; *skolotāju praktiķu devums izglītības zinātnei, skolu darba prakse- J.Greste, tuvināja teoriju praksei..
Klasiskās pedagoģijas atziņas; pedagoģiskā prakse; zinātniskie pētījumi.
67 6. Pedagoģijā ir šādas pētīšanas metodes *teorētiskās- darbs ar literatūru; *empīriskās- izmanto pedagoģiskās pieredzes izpētē; *matemātiskās- palīdz atklāt kvalitatīvas pārmaiņas un kvantitatīvas sakarības starp pedagoģiskajām parādībām.

Atlants