Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 1.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 2.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 3.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 4.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 5.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 6.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 7.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 8.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 9.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 10.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 11.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 12.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 13.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 14.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 15.
  • Referāts 'Reklāma un autortiesības', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Saīsinājumu saraksts    2
  Ievads    4
1.  Autortiesības un to funkcijas    5
2.  Reklāmas veidošanas procesā likumos nepārkāpjamie punkti saistībā ar autortiesībām    7
3.  Reklāmas autortiesību piederība    9
4.  Reklāmu un autortiesību reglamentācija    9
5.  Situācija Latvijas reklāmas tirgū    12
5.1.  piemērs no banku sektora    12
5.2.  piemērs alkoholisko dzērienu jomā    12
5.3.  reklāma 1188 (padziļināti izskatīts)    13
  Nobeigums/ secinājumi    15
  Izmantotās literatūras (un avotu) saraksts    16
Darba fragmentsAizvērt

Ņemot vērā ekonomikas attīstību un līdz ar to arī lielo preču un pakalpojumu klāstu, kas tiek patērētājiem tirgū piedāvāts, jebkurš uzņēmums tiecas iegūt popularitāti un labu vietu tirgū. Laba un veiksmīga reklāma ir viena no panākumu atslēgām.
Reklāmai ir jāatgādina jau esošajiem pircējiem (par preces/pakalpojuma, nepieciešamību, kvalitāti u.taml) un jāpiesaista jauni. Sen jau vairs neaprobežojas tikai ar reklamēšanu medijos, kaut gan tas joprojām ir visaptverošākais veids.
Šobrīd reklāmu ir tik ļoti daudz, ka tiek izdomāti arvien jauni veidi, kā un kur reklamēt. Kaut arī reklāma ir veidojama saskaņā ar Latvijas Repubikā esošajiem likumiem, sacenšoties par vietu tirgū, kā arī uzmanības un pēcāk klientu piesaisti, ir gadījumi, kad var runāt par plaģiātismu.
„Tas vairs nav jaunums, ne arī pārsteigums Latvijā, ja reklāmas autors pēc kāda laika redz, ka viņa darbs tiek atdarināts, kopēts vai citādi izmantots,” tā savu viedokli Dienas Biznesam paudis McCann-Erickson Baltic ģenerāldirektors Ainārs Ščipčinskis. Arī atzinums žurnālam Kapitāls no Latvijas reklāmas asociācijas vadītāja Andra Blaka un reklāmas eksperta Miervalža Mozera, ka likumdošana reklāmas jomā mūsu valstī ir ļoti liberāla („No reklāmas viedokļa, mūsu valstī Reklāmas likums ir pietiekami „laipns” , lai traucētu strādāt.”M.Mozers1), nevieš pārliecību, ka strīdīgās situācijās, stingri punkti likumā novērš neskaidrības.
Līdz ar to arī rodas vēlme noskaidrot, cik lielā mērā tiek ievērotas autortiesības reklāmas jomā un kā tiek noteikti un regulēti pārkāpumi šajā sakarā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants