Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 1.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 2.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 3.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 4.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 5.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 6.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 7.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 8.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 9.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 10.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 11.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 12.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 13.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 14.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 15.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 16.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 17.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 18.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 19.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 20.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 21.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 22.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 23.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 24.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 25.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 26.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 27.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 28.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 29.
  • Referāts 'Cēsu rajona makrovides analīze', 30.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Demogrāfiskie rādītāji    4
2.1.  Iedzīvotāji    4
2.2.  Izglītība Cēsu pilsētā un rajonā    7
3.  Ekonomiskie rādītāji    11
3.1.  Darba tirgus reģions un darbaspēka migrācija    11
3.2.  Bezdarbs    13
3.3.  Nodarbinātība    15
3.4.  Uzņēmējdarbība    16
4.  Dabas resursi, raksturojums    23
5.  Secinājumi    25
6.  Izmantotās literatūras saraksts    27
7.  Pielikums. Cēsu rajona attīstības vīzija – 2012.gadam    28
Darba fragmentsAizvērt

Cēsu rajonā kopumā ir labs vispārējās izglītības līmenis un laba vispārējās un profesionālās izglītības pieejamība, tomēr pastāv problēmas attiecībā uz tās atbilstību darba tirgus prasībām. Tā kā vairāk nekā 90% vispārizglītojošos mācību iestāžu absolventu turpina mācības augstskolās un augstskolu pieejamība Cēsu rajonā ir maza, pastāv liels spiediens jauniešu aizplūšanai no Cēsu darba tirgus reģiona. Ar izglītības piedāvājumu un iespējām apgūt profesiju pamatā nav apmierināti jaunieši, kā arī salīdzinoši mazāk ir apmierināti strādājošie Rīgā un Valmierā.
Vispārējo vidējo izglītības mācību iestāžu absolventi praktiski netiek gatavoti darba tirgum, bet gan izglītības turpināšanai un kvalifikācijas iegūšanai. Izglītības kvalitāte Cēsu pilsētā ir laba. Par to liecina centralizēto eksāmenu rezultāti, kā arī tas, ka 93 – 95% vidējo vispārizglītojošo mācību iestāžu absolventi turpina mācības augstskolās, kas ir ļoti augsts rādītājs Latvijas mērogā. Samazinās to skolēnu skaits, kas vēlas mācīties humanitāra un sociāla virziena izglītības programmās, bet palielinās to skolēnu skaits, kuri vēlas mācīties matemātikas, dabas zinību un tehnikas virziena izglītības programmās – sākot šīs programmas apguvi jau no 7.klases. Tomēr centralizēto eksāmenu rezultāti liecina par problēmām eksakto mācību priekšmetu jomā un konkrēti matemātikas un fizikas mācību priekšmetos.
Cēsu rajonā ir stabilas profesionālās izglītības tradīcijas, kuras tiek uzturētas četrās vidējās profesionālās izglītības iestādēs. Profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu skaits uz 1000 iedzīvotājiem Cēsu rajonā ir lielāks nekā valstī vidēji. Tā kā Cēsu pilsētas jaunieši pēc devītās klases absolvēšanas pamatā izvēlas turpināt izglītību vispārizglītojošajās vidusskolās, tad šis ievērojamais audzēkņu skaits veidojas no Cēsu un citu rajonu jauniešiem.

Nākotnes situācija Cēsu pilsētas darba tirgū ir cieši saistīta ar pašreizējo skolēnu izglītību, tām zināšanām un prasmēm, kuras viņi šodien iegūst Cēsu pilsētas un rajona izglītības iestādēs. Darbaspēka kvalitāte ir saistīta gan ar vispārējās, gan profesionālās izglītības un augstākās izglītības, kā arī tālākizglītības iespējām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants