Vērtējums:
Publicēts: 13.09.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 1.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 2.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 3.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 4.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 5.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 6.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 7.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 8.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 9.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 10.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 11.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 12.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 13.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 14.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 15.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 16.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 17.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 18.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 19.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 20.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 21.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 22.
  • Referāts 'Skolotāju un vecāku mijiedarbības nozīme bērna attīstībā', 23.
Darba fragmentsAizvērt

Visā mazbērna vecumā bērniem parasti neizpaužas vajadzība pēc saskarsmes ar citiem bērniem, vienaudžiem. Bērnu parasti neinteresē, ko dara citi bērni . Agrīnā vecumā bērniem interese par vienaudžiem sāk parādīties, tādēļ ir ļoti svarīgi nodrošināt pozitīvu vidi, kurā veidojas pirmā sadarbība. Ir ļoti svarīgi lai bērnam izveidotos labas attiecības ar saviem vienaudžiem, tas palīdzēs viņam justies drošākam, pārvarēt grūtības.
Sadarbība starp vienaudžiem vislabāk izveidojas, ja palīgā ņem rotaļu, jo rotaļa visbiežāk ir dažādu dzīves situāciju modelis, tā bērnam ir saprotama un viņu aizrauj.
Runājot par saskarsmes prasmju veidošanos bērniem pirmsskolas iestādē, liela nozīme tiek veltīta rotaļai. Rotaļas laikā bērns apgūst runas un komunikatīvās prasmes, kā arī saskarsmes prasmes. Saskarsme ir pirmais darbības veids, ko savā attīstībā apgūst bērns. Bērna saskarsmes un komunikatīvo kompetenču attīstība notiek sociālās pieredzes ieguves rezultātā, it īpaši mijiedarbībā starp bērnu un pieaugušo.
D.Dzintare izklāsta A.Mararenko viedokli par sakarību starp rotaļu un bērna nākotnes prasmēm - kā bērns piedalīsies rotaļā, tā viņš arī nākotnē strādās. Kūtrs, negatīvi noskaņots un gauss bērns, kas ir arī vienaldzīgs pret zaudējumiem, nevarēs cīnīties ar darba uzdevuma izpildi.
Saskarsmes orientācijas objekts bērniem no viena līdz trim gadiem ir pieaugušais. Pieaugušais ir atdarināšanas etalons, prasmju un iemaņu eksperts, palīgs, kopīgas darbības organizētājs, pašvērtējuma un sociālās kompetences veidotājs. Tieši no pieaugušā ir atkarīgs, vai bērnā veidosies kompetences apziņa (es varu! Man izdodas!) vai vainas un šaubu izjūtas. Pieaugušais ir arī sociālo lomu apguves paraugs. Saskarsmē ar pieaugušo bērns socializējas un attīstās viņa ES apziņa .
Lai kļūtu par pilnvērtīgu personību, bērnam jāaug emocionāli siltos un stabilos apstākļos. Pasaules psiholoģijas klasiķis A. Ādlers uzsvēris: ja emocionālais kontakts ar tuviem pieaugušajiem ir traucēts, bērns dzīvo it kā ienaidnieku teritorijā, apstākļi apspiež viņu, viņa nākotnes cerības ir pesimistiskas, viņš jūtas nemīlēts un nevajadzīgs. Attīstās ļoti zems pašvērtējums, nepilnības izjūta .

Autora komentārsAtvērt
Atlants