-
Studenta modeļa izstrāde, pielietojot intelektuālus aģentus
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Аннотация | 5 | |
Ievads | 8 | |
1. | Intelektuālās apmācības sistēmas | 10 |
1.1 | Intelektuālas apmācības sistēmas - vēsture un definīcijas | 10 |
1.2. | IAS komponentes | 12 |
2. | Studenta modelēšana | 13 |
2.1. | Studenta uzvedības modeļu daudzveidība | 14 |
2.2. | Studenta modelis | 16 |
2.2.1. | Studenta modeļa konstruēšana | 17 |
2.2.2. | Studenta modeļa inicializēšana un papildināšana | 20 |
2.2.3. | Studenta modeļa izmantošana IAS un to klasifikācija | 25 |
3. | Aģenti intelektuālajās apmācības sistēmās | 28 |
3.1. | Intelektuālie aģenti un to īpašības | 28 |
3.2. | Aģentu izmantošana IAS | 29 |
4. | Aģentu prasību specifikācija | 31 |
4.1. | Aģentu kopēja specifikācija | 31 |
4.2. | Specifikācija aģentiem, kas veido studenta modeli | 43 |
4.2.1. | Psiholoģiskā aģenta specifikācija | 45 |
4.2.2. | Zināšanu novērtēšanas aģenta specifikācija | 47 |
4.2.3. | Kognitīvās diagnostikas aģenta specifikācija | 49 |
4.2.4. | Mijiedarbības reģistrācijas aģenta specifikācija | 50 |
5. | Studenta modeļa prototipa implementācija | 53 |
5.1. | Studenta modeļa lietotāja saskarnes un aģentu implementācija | 53 |
5.2. | IAS implementācija | 56 |
5.3. | Datu bāzes izveidošana | 59 |
5.4. | Sistēmas testēšana | 61 |
6. | Secinājumi | 62 |
Bibliogrāfiskais saraksts | 63 |
6. Secinājumi
Pirmajā nodaļā ir aprakstītas intelektuālas apmācības sistēmas, to veidi, definīcijas, nolūki kam šīs sistēmas ir veidotas. Otrajā nodaļā ir aprakstīta studenta modeļa teorija. Tiek aprakstīti studenta modeļa veidi, uzvedības veidi, no kuriem modelis tiek veidots. Īpaša uzmanība ir pievērsta studenta modeļa veidošanas formālai pieejai. Ir paskaidrots kā dati tiek glabāti studenta modelī, kā tie ir iegūti un kā studenta modelis var tikt mainīts. Aprakstīta aģentu sakņota pieeja studenta modelēšanai. Trešā nodaļā ir veltīta intelektuālu aģentu teorētiskajam aprakstam. Tiek aprakstītas aģentu galvenās īpašības, kā arī tiek aprakstīts piemērs, kā aģenti var tikt izmantoti intelektuālajās apmācības sistēmās. Tālāk seko aģentu specifikācija. Vispirms tiek aprakstīta specifikācija, kuru izmanto jebkura intelektuāla aģenta implementācijai. Tiek aprakstīta aģentu atšķirība no parastās programmatūras. Ir aprakstīts aģenta dzīves cikls, veids kā aģents pārvietojas tīklā. Doti programkoda piemēri, kuros atspoguļotas aģentu īpašības. Pēc teorētiskā apraksta autors piedāvā projektējumu aģentiem, kas veido studenta modeli. Projektējumam pamatā ir iepriekš aprakstītās aģenta īpašības. Risinājumā autors piedāvā četru aģentu specifikāciju, kas veido studenta modeli:
Psiholoģiskais aģents
Zināšanu novērtēšanas aģents
Kognitīvās diagnostikas aģents
Mijiedarbības reģistrācijas aģents
Autors apraksta arī scenārijus, kas atspoguļo aģenta funkciju pildīšanu. Piektajā nodaļā autors apraksta prototipa implementācijas gaitā izmantotās tehnoloģijas. Ir aprakstīti algoritmi, ar kuru palīdzību aģenti sazinās savā starpā. Tiek aprakstīta datu bāze, kurā glabājas modelim nepieciešamie dati. Darba gaitā tika izveidota studenta modeļa aģentu specifikācija. Tika izstrādāta programma, studenta modeļa prototips, kas implementē daļu no dotās specifikācijas. Programma tika pārbaudīta, tika iegūti dati par četriem cilvēkiem, atklāti programmas trūkumi. Kopumā, izstrādātais prototips pierādīja, kas tas spēj darboties, līdz ar to autors uzskata, ka bakalaura darba mērķis ir sasniegts.…
Bakalaura darbā ir apkopoti vairāki raksti par intelektuālajiem aģentiem un studenta modeli. Kā piemērs, ir izveidota studenta modelis un programma Java valodā kā apliecinājums, ka modelis ir dzīvotspējīgs. Darbs novērtēts ar atzīmi - 9.