Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 1.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 2.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 3.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 4.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 5.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 6.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 7.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 8.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 9.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 10.
  • Prezentācija 'Kompetence saskarsmē', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Kompetence (competens) nozīmē lietpratību, plašas zināšanas kādā jomā, jautājumā, darbības sfērā. Kompetence ir gatavība darbībai, subjekta izziņas vajadzība; personības attīstības veseluma procesuāls, integrējošs rādītājs, individuāli psiholoģiska, sociāla kvalitāte, spējas, kas nodrošina sekmīgu darbības veikšanu; arī amatpersonu pilnvaru apjoms, to izpildes pārzināšana.
Saskarsmes struktūrvienība
Interaktīvā – saskarsmes partneru mijiedarbība
Komunikatīvā – apmainās ar informāciju
Perceptīvā – saskarsmes partneru savstarpējā uztvere

Komunikatīvā – ir saziņa, jūtu, domu informācijas sniegšana. Efektivitāte atkarīga no kompetences. Komunikēšanās prasmes raksturo kultūra, pilsoniskais briedums, spriestspēja.
Interaktīvā – cilvēks, sadarbība, organizācija. Pamatojas uz starppersonu sadarbību, darbības organizāciju (kooperācija, sacensība, konkurence)
Perceptīvā – savstarpējā uztvere, kurā veidojas priekšstats par otru cilvēku. Veidojas tēls par cilvēku, uzvedību, interpretācija
identifikācija
refleksija, cilvēka pašizziņa, spoguļattēla veidošana
empātija , spēja iejusties, iedarboties, līdzdarboties procesā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants