Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.10.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Eseja 'Patērētāju uzvedības psiholoģija', 1.
  • Eseja 'Patērētāju uzvedības psiholoģija', 2.
  • Eseja 'Patērētāju uzvedības psiholoģija', 3.
  • Eseja 'Patērētāju uzvedības psiholoģija', 4.
  • Eseja 'Patērētāju uzvedības psiholoģija', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Atsevišķu lēmuma pieņemšanas procesa posmu secību dažādās situācijas var mainīt(variēt). Dažreiz process var būt ļoti sarežģīts un prasa ievērojamus laika un pūļu ieguldījumus. Tomēr biežāk lēmums tiek pieņemts ātri un viegli.
Kā nākamo var minēt motīvus jeb iekšējo spēku, kas liek patērētājam rīkoties un pirkt vienu vai citu preci.
Pircēju izvēli iepērkoties ietekmē arī to spējas un zināšanu līmenis. Iepriekš iegūtās zināšanas par produkta veidu vai marku ietekmē lēmuma pieņemšanas veidu.
Arī patērētāja attieksmei ir liela nozīme. Attieksmei ir trīs sastāvdaļas : izzināšana, kas raksturo apzinātu prāta darbību, iespaids, kas raksturo patērētāja emocionālo attieksmi pret produktu, apņemšanās, kas raksturo plānota uzvedības vai rīcības modeļa īstenošanu.
Apņemšanās ir tikai nodoms, jo ne vienmēr seko reāla rīcība, jo citu faktoru ietekme var traucēt tās realizāciju.
Un kā pēdējais psiholoģiskais faktors ir cilvēka personība. Tas ir īpašību un uzvedības modeļa kopums, kas padara ikvienu cilvēku unikālu. Personība mainās ļoti lēnam, ja vispār mainās, tādēļ no mārketinga komunikācijas viedokļa būtu uzskatāma par nemainīgu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants