Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mājas darbs tirgzinībās', 1.
  • Konspekts 'Mājas darbs tirgzinībās', 2.
  • Konspekts 'Mājas darbs tirgzinībās', 3.
  • Konspekts 'Mājas darbs tirgzinībās', 4.
  • Konspekts 'Mājas darbs tirgzinībās', 5.
  • Konspekts 'Mājas darbs tirgzinībās', 6.
  • Konspekts 'Mājas darbs tirgzinībās', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga definīcija kā sociālās un biznesa darbības.

Mārketings ir uzņēmuma vadīšanas process, kas nosaka un prognozē klientu prasības un apmierina tās.
Cilvēkiem, kas nav saistīti ar mārketingu, šis jēdziens bieži rada negatīvu attieksmi, diezgan izplatīts ir uzskats, ka mārketinga mērķis ir par katru cenu pārdot cilvēkiem to, kas viņiem nav vajadzīgs. Patiesībā mārketinga uzdevums ir nodrošināt, lai klienta intereses būtu pirmajā vietā, un citu speciālistu kompetencē ir rūpēties, lai saražotā prece vai produkcija, sniegtais pakalpojums būtu kvalitatīvs un uzņēmuma bilance pozitīva.

2. Kas ir cilvēku vēlmes un vajadzības? Ar ko tās atšķiras? Piemēri.
Vissvarīgākais uzņēmuma vadības pamatprincips, kas mūsdienās ne reti tiek ignorēts, ir rūpes par klientu, cenšanās apmierināt viņa vajadzības un izprast vēlmes.
Mūsdienu mārketinga speciālisti uzskata, ka pircēji ir pietiekami izglītoti, lai apzinātos savas vēlmes un vajadzības un spētu noteikt preces vērtību naudā, līdz ar to viņi otrreiz nepirks produktu vai pakalpojumu no firmas, ja tās piedāvātais produkts neatbilst vērtībai naudas izteiksmē.
Praksē pirmām kārtām tiek analizētas noteiktu klientu grupas vajadzības un vēlmes, izzinot cenu, ko klienti uzskatītu par pieņemamu un atbilstošu preces vērtībai, un tam pielāgojot uzņēmuma darbību šo vajadzību un vēlmju apmierināšanai par atbilstošu cenu.
Cilvēku vēlmes var sadalīt divās daļās - vienas ir "pamata", otras, sauksim tās par "sekundārajām" rodas no pirmajām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants