Vērtējums:
Publicēts: 14.06.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 1.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 2.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 3.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 4.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 5.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 6.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 7.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 8.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 9.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 10.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 11.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 12.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 13.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 14.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 15.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 16.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 17.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 18.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 19.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 20.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 21.
  • Referāts 'Kvalitātes vadība un tās ekonomiskais ieguvums', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Kvalitātes jēdziens un kvalitātes vadības sistēmas nepieciešamība uzņēmumā    4
1.1.  Kvalitātes pamatprincipi    4
1.1.1.  Kvalitātes jēdziens    4
1.1.2.  Kvalitātes līmeņi    5
1.1.3.  Kvalitātes dimensijas    7
1.1.4.  Kvalitātes radīšanas un panākumu atzīšanas mehānisms    8
1.2.  Kvalitātes vadības sistēmu attīstība    10
1.3.  Ieguvumi ieviešot kvalitātes vadības sistēmu    18
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    22
Darba fragmentsAizvērt

KVALITĀTES JĒDZIENS UN KVALITĀTES VADĪBAS SISTĒMAS NEPIECIEŠAMĪBA UZŅĒMUMĀ
Latvijas uzņēmējs tikai pēdējo gadu laikā sācis izjust spēcīgo starptautisko kompāniju konkurenci, kas piedāvā kvalitatīvas preces un pakalpojumus par pieņemamām cenām. Patlaban kvalitāte drīzāk ir izdzīvošanas, nevis uzlabošanas jautājums. Tā kā Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā arvien vairāk kļūst par realitāti, tad uzņēmumiem jāsāk domāt par pieaugošo konkurenci. Kvalitāte ir tā, kas var uzlabot uzņēmējdarbību un paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju.
Klienti jau tagad meklē kvalitāti par konkurētspējīgu cenu. Arvien biežāk klientam noteicošais faktors par kāda produkta iegādi ir kvalitāte un tikai tad cena. Tāpat klientiem uzlabojas izpratne par kvalitatīvām precēm un pakalpojumiem, kas savukārt izmaina viņu prasības.
Ja iepriekš runāja par jau radīta produkta kvalitāti, tad patlaban stāvoklis ir mainījies. Asā konkurences cīņa par klientu, kad piedāvājums pārsniedz pieprasījumu, attīstītajās valstīs radījusi situāciju, ka tiek uzsvērta kvalitātes pārvaldība kā sistēmas nozīme. Šeit ir runa par nākamo pakāpi kvalitātes jēdziena attīstībā, par nepieciešamību nodrošināt stabilu, nemainīgu produkcijas kvalitāti ilgā laika periodā. Pēdējos gados pasaulē izstrādāti gan fundamentāli principi, gan arī daudzi praktiskas realizācijas paņēmieni, metodes un instrumenti kvalitātes vadīšanai, Daudzi no tiem ir izplatījušies un pierādījuši savu lietderību un efektivitāti. Lai panāktu izpratni par kvalitātes vadīšanu, vispirms nepieciešams noskaidrot kvalitātes jēdzienu – ko saprot ar terminu “kvalitāte”.

Autora komentārsAtvērt
Atlants