Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Uzņēmumu finanšu analīze', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmumu finanšu analīze', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmumu finanšu analīze', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmumu finanšu analīze', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Likviditātes analīze aplūko uzņēmuma īstermiņa finansiālos rādītājus un likviditāti. Pamatā, tā sniedz priekšstatu par to, vai uzņēmums ir spējīgs tikt galā ar savām īstermiņasaistībām, kā arī ar īstermiņa finansiālajiem riskiem, ja tādi rodas.

Vispārējais Apgrozāmo līdzekļu koeficients = Apgrozāmie līdzekļi / Īstermiņa parādi


Jo augstāks koeficients, jo labāk rit uzņēmējdarbība. Jebkurā gadījumā jākļūst uzmanīgam, ja koeficients ir zem 1, jo tas norāda, ka trūkst apgrozāmo līdzekļu, lai segtu īstermiņa parādus. Tāpēc, ja vien tuvāka nākotnē nav paredzēts kādu naudas līdzekļu ieplūdums, uzņēmumam var rasties nepieciešamība realizēt daļu savu ilgtermiņa aktīvu, lai atmaksātu savus īstermiņa parādus.

Precīzais (stingrais) apgrozāmo līdzekļu koeficients = (Apgrozāmie līdzekļi – Krājumi) / Īstermiņa parādi

Ar šī koeficienta palīdzību tiek veikts daudz stingrāks īstermiņa likviditātes tests, jo tas izslēdz dažus no Apgrozāmajiem līdzekļiem (Krājumus), kurus ne vienmēr var viegli pārvērst naudas līdzekļos. Krājumi parasti ir vieni no pēdējiem palikušajiem uzņēmuma Apgrozāmajiem līdzekļiem un ja, tie tiek likvidēti pastāv iespēja, ka tos neizdodas pilnīgi atjaunot. Atkal, jo augstāks šis rādītājs, jo labāk.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants