Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 1.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 2.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 3.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 4.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 5.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 6.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 7.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 8.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 9.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 10.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 11.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 12.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 13.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 14.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 15.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 16.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 17.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 18.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 19.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 20.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 21.
  • Referāts 'Mazumtirdzniecības nozare', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Nozares vispārējs apskats    3
1.1.  Mazumtirdzniecības praksē visplašāk sastopamie uzņēmumu veidi    3
1.2.  Mazumtirdzniecības attīstību kavējošie faktori    5
1.3.  Mazumtirdzniecības attīstību veicinošie faktori    8
1.4.  Visbiežāk kontrolēta mazumtirdzniecība    9
2.  Mazumtirdzniecības nozares tendences    11
2.1.  Mazumtirdzniecības dzīves cikla analīze    11
2.2.  Mazumtirdzniecības atsevišķās tendences    13
2.3.  Mazumtirdzniecības apgrozījums    14
2.4.  Eksports stabilizējas    17
3.  Lielākie uzņēmumi un to raksturojums    17
  Izmantotās literatūras saraksts    20
Darba fragmentsAizvērt

1.Nozares vispārējs apskats
Tautsaimniecībā, kuras strukturālais pamats ir darba dalīšana, tirdzniecības uzdevums ir aizpildīt telpu starp ražošanu un realizāciju gan telpā, gan kvantitātē un kvalitātē.
Funkcionāli mazumtirdzniecība ir saimnieciska darbība, kuras uzdevums ir realizēt preci tās patērētājam neatkarīgi no tā, kāda institūcija (piemēram, ražotājs, vairumtirgotājs, mazumtirgotājs) šo darbību veic.
Institucionāli mazumtirdzniecība sašaurina saimniecisko darbību līdz uzņēmumiem, kuri specializējas preču realizēšanā patērētājam. Šie uzņēmumi tad arī veido izziņas objektu mācībā par mazumtirdzniecības uzņēmumiem. Ja runa ir par uzņēmumiem tirgus saimniecības apstākļos, tajos kā kopīga pazīme vērojama plānošanas autonomija, tirgus risks un tirgus apstākļiem raksturīgā cīņa par varu.(3)

1.1. Mazumtirdzniecības praksē visplašāk sastopamie uzņēmumu veidi

Nozares veikali – mazumtirdzniecības uzņēmumi, kuri piedāvā kādu noteiktu preci plašā sortimentā, ar dažādu kvalitāti un par dažādām cenām, bieži kopā ar konsultācijām un citiem pakalpojumiem, piemēram, vīriešu apģērbu veikals, rotaslietu veikals utt.
Specializēti veikali – uzņēmumi, kuri nozares veikala preču sortimentu vēl vairāk sašaurina, bet preces realizācija notiek augsti kompetentā līmenī, piemēram platmaļu veikals, tējas veikals, kafijas veikals. Abu minēto paveidu uzņēmumi parasti izmanto nelielas telpas, kuras parasti ir uzņēmuma īpašums, var būt arī filiāles.…

Atlants