-
Interaktīvās mācību metodes
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| 1. | INTERAKTĪVĀS MĀCĪBU METODES | 2 |
| 1.1. | Darbs grupās | 2 |
| 1.2. | Kooperatīvā mācīšanās | 5 |
| 1.3. | Prāta vētra | 5 |
| 1.4. | Situāciju analīze | 6 |
| 1.5. | Dialogi | 6 |
| 1.6. | Diskusija | 6 |
| 1.7. | Spēles | 7 |
| 1.8. | Lomu spēles | 7 |
| 1.9. | Radošais seminārs | 7 |
| Semināra organizēšana | 8 | |
| Secinājumi | 10 | |
| Izmatotā literatūra | 11 |
Mijiedarbības metode – mācību metode, kuras būtība ir sadarbība un mijietekme galvenokārt divos līmeņos: skolotājs (pasniedzējs) – skolēns (students); skolēns (students) – skolēns (students). Mācību metodes mērķis ir radīt situāciju, kurā sadarbības un mijiedarbības procesā attīstās tā dalībnieku vispusīgās intrapersonālās (personas iekšējās) un interpersonālās (saskarsmes, sociālās) prasmes un īpašības. [3.,103]
Galvenās iezīmes, kas atšķir interaktīvās metodes no tradicionālajām:
Mācību procesā nodrošina skolotāja un skolēna pozitīvu sadarbību zināšanu un prasmju apguvei;
Mācīšanās notiek darbībā;
Skolēniem ir iespēja izmantot savu pieredzi;
Tiek veicināta skolēnu patstāvīgā darbība.
Interaktīvās mācību metodes ir būtiskas izglītības mērķu īstenošanai, jo skolēni:
Kļūst aktīvi mācību procesa dalībnieki, pie tam iespējams iesaistīt visus skolēnus neatkarīgi no viņu spējām un sekmju līmeņa;
Mācās paši atrisināt nopietnus uzdevumus vai problēmas;
Mācās veidot attiecības ar klases biedriem;
Izzina savas stiprās un vājās puses, attīsta pašapziņu un objektīvu pašnovērtējumu.…
Darbā ir aprakstīts par interaktīvajām mācību metodēm. Var izmantot jebkurš skolotājs, vadot stundas.










