-
Uzņēmuma vai produkta markas (brenda) pētījums
Spilva – modernākais augļu-dārzeņu pārstrādes uzņēmums Baltijā.
Augļu-dārzeņu pārstrādes uzņēmums Spilva savu darbību uzsāka 1992.gadā. Šobrīd uzņēmums ir vadošais ēdienu piedevu ražotājs Latvijā un modernākais plašākā Austrumeiropas reģionā. Uzņēmumā ir ieviestas kvalitātes sistēmas pēc ISO 9001 starptautiskā standarta prasībām.
No kopējā saražotā produktu apjoma 10% tiek realizēti eksporta tirgos. Eksporta valstis ir Lietuva, Igaunija, Krievija, Izraēla, Vācija, Ukraina, Baltkrievija, Īrija, Anglija, Islande un Somija. Norit darbs pie būtiskas eksporta tirgus paplašināšanas.
Patlaban uzņēmumā ražo ap 200 dažādu ēdiena piedevu. Pamatā produkcijas iedalāma astoņās grupās:
tomātu mērces un kečupi
majonēzes
dresingi
mārrutki un sinepes
deserti un cita veida saldās ēdiena piedevas
zupas un gatavie ēdieni
konservēti dārzeņi
dabīgas sulas.…
Darba mērķis: veikt datu anlīzi SIA SPILVA produktu markas atpazīstamības pētījumu patērētāju vidū.Viens no produktu raksturojošiem elementiem ir produkta marka. “Produkta marka ir produkta vārda (nosaukuma), zīmes (simbola) un tiesību aizsardzības kopa, kas apliecina produkta piederību uzņēmuma (pārdevēja) produktiem un atšķir to no konkurentu produktiem.” Galīgajiem patērētājiem produktu marka palīdz orientēties tirgus preču plašajā klāstā. Markas pamatuzdevums ir veidot papildus vērtību patērētāju acīs. Tirdzniecības markas (brenda) pētījums ļauj noskaidrot, kā patērētāji attiecas pret konkrēto marku, vai tirgū esošais markas pozicionējums ir veiksmīgs. Klientu atsauksmes- tās iegūst no klientu anketēšanas. Klientiem tiek izsniegtas anketas ar dažādiem jautājumiem uz kuriem tiem jāatbild, tad anketas tiek apkopotas un tiek analizētas klientu atbildes. Šīs analīzes rezultātā uzņēmums iegūst informāciju par klientu vēlmēm, kas viņus apmierina un, kas nē. Autore ir veikusi grupas anketēšanu. Aptaujāti seši respondenti vecumā no 20 – 55 gadiem. Pētījums veikts par SIA „SPILVA” tirdzniecības marku.