Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības teorija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Katra nākamā produkta vai pakalpojuma vienība dod patērētājam papildu derīgumu. Taču šis papildu derīgums būs arvien mazāks un mazāks, ja šo preci vai produktu patērēs arvien vairāk.
Vislielākais derīgums būs pirmajam maisam graudu, jo tas paredzēts, lai apmierinātu viņa izsalkumu un nodrošinātu izdzīvošanu līdz nākamajai ražai, tā raksta V. Bikse. ,
Kad visas vajadzības ir pamierinātas un sasniegts pilnīgs piesātinājums mēs nonākam pie galējā derīguma robežas. Bet, manuprāt, cilvēks nespēj dzīvot bez vajadzībām, jo viņš visu laiku kaut ko vēlas un kaut kas viņam ir vajadzīgs.
Kopējais derīgums ir kopējā bauda, apmierinājums, ko gūst indivīds, patērējot preces un pakalpojumus. Jo vairāk indivīds patērē, jo lielāks viņa kopējais derīgums.
Es uzskatu, ka viss tirgus balstās tikai un vienīgi uz cilvēka vajadzībām, kuras tirgus mehānisms katru dienu cenšas apmierināt. Cilvēkiem ir sarežģīti, jo ar ierobežotiem resursiem ir jāizvēlas sev piemērotākais, lai varētu apmierināt savas vajadzības. Bet cilvēki atrod kā tikt galā ar šo situāciju un viņu vajadzības ar katru dienu pieaug, līdz ar to attīstās arī ražotāji un valsts ekonomika.

Autora komentārsAtvērt
Atlants