Vērtējums:
Publicēts: 18.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērna domāšanas attīstīšana/kavēšana', 1.
  • Konspekts 'Bērna domāšanas attīstīšana/kavēšana', 2.
  • Konspekts 'Bērna domāšanas attīstīšana/kavēšana', 3.
  • Konspekts 'Bērna domāšanas attīstīšana/kavēšana', 4.
  • Konspekts 'Bērna domāšanas attīstīšana/kavēšana', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Nosacījumi, kas veicina bērna domāšanu
Paaudzēs mantotās vērtības, sociālie rituāli, tradīcijas, ieražas, mīti un nostāsti sagādā nepieciešamo materiālu, ko bērns izmato, lai attīstītu informācijas apstrādes spēju.
Es uzskatu, ka, lai bērnam iemācītu tradīcijas pirmkārt tās ir jākopj pašai ģimenei. No savas bērnības varu teikt, ka tādi svētki kā Lieldienas, Ziemassvētki un Jāņi man asociējās ar latviešu tradīcijām, obligātu ģimenes kopā sanākšanu, prieku, svinībām, kopīgām izdarībām. Arī šobrīd, kad esmu jau pieaugusi gaidu šos svētkus ar nepacietību un līksmi un mācu šādu attieksmi arī savai meitiņai. Manuprāt, šo tradīciju kopšana rosina bērnu uz stabilitātes, ģimenes un svētku izjūtu.
Intelekta attīstībai bērnam nepieciešama pēc iespējas daudzveidīgāka sensorā stimulācija.
Es uzskatu, ka bērnībā bērnam ir nepieciešams pēc iespējas vairāk lietas pārbaudīt praksē (ar dažādu priekšmetu/ uzskates līdzekļu palīdzību) un “izjust” notikumu gaitu, nevis tikai uzklausīt teoriju. Vajag stimulēt visus bērna maņu orgānus, lai panāktu vispārēju attīstību.
Piemēram, kad vecāki saka bērnam, ka objekti vai rīcība ir “labi/ slikti”, “pareizi/ nepareizi”, “svarīgi/ nesvarīgi”, viņi līdz ar to bērnam nodod kultūras vērtības.
Tā kā bērns ir mazs un nesaprot apkārt notiekošo vecāku pienākums ir izskaidrot lietu būtību un palīdzēt bērnam veidot savu attieksmi pret objektiem vai rīcību.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants