Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības makrovide Latvijā', 1.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības makrovide Latvijā', 2.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības makrovide Latvijā', 3.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības makrovide Latvijā', 4.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības makrovide Latvijā', 5.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības makrovide Latvijā', 6.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Uzņēmējdarbības makrovide    4
Darba fragmentsAizvērt

Sabiedriski aktīvas pilsoņu grupas, kā, piemēram, kustība „Greenpeace” vai patērētāju tiesību aizstāvju organizācijas cenšas ietekmē ražotājus un citus uzņēmumus, lai uzlabotu sabiedrības labklājību kopumā. Dažkārt šīs grupas nav oficiāli reģistrētas organizācijas, īpaši pēdējo laikā aktīvāk darbojas dažādas neformālās grupas un protestētāji.
Uzņēmējdarbības ārējai videi ir jābūt tādai, lai tā veicinātu, nevis bremzētu uzņēmējdarbības attīstību. Tās sakārtošana Latvijā ir kompleksas un ilglaicīgas valsts ekonomiskās politikas uzdevums. Valstij ir jānodrošina visiem tirgus dalībniekiem vienādi pastāvēšanas un attīstības apstākļi.
Ņemot vērā, ka ārējo faktoru ir samērā daudz, ir lietderīgi tos grupēt apakšnodaļās. Sistēmpieejas piekritēji D. Bells un O. Elbergs piedāvāja organizācijas ārējo vidi diferencēt šādi:
• Tieši ietekmējošā ārējā vide - faktori, kas tieši ietekmē organizācijas darbību.
• Netieši ietekmējošā ārējā vide - faktori, kas netieši ietekmē organizācijas darbību.
Lai veicinātu veiksmīgu starptautisku sadarbību arī attiecībām starp valstīm jābūt labām. Šo faktoru no uzņēmuma puses ir neiespējami kontrolēt. Ja valsts rada labvēlīgu vidi biznesam, arī ārvalstu investori un uzņēmumi saskatīs iespējas sadarboties. Uzņēmumam jāspēj prognozēt sabiedrības sociālās vēlmes un vērtības. Ir jāpārzina patērētāju ieradumi, lai uzņēmējdarbība būtu veiksmīga.

Autora komentārsAtvērt
Atlants