Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Plānošanas būtība', 1.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Plānošanas būtība', 2.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Plānošanas būtība', 3.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Plānošanas būtība', 4.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Plānošanas būtība', 5.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Plānošanas būtība', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Stratēģija ir organizācijas ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana, to sasniegšanai nepieciešamo resursu izdalīšana. Stratēģijā tiek formulēts organizācijas izvēlētais attīstības virziens, tātad bez stratēģijas nav pārdomāta darbības plāna, vienotas programmas izvēlēto mērķu sasniegšanai. Galvenās organizāciju stratēģijas sastāvdaļas ir:
• Darbības joma/ sfēra
• Resursu izvietojums un sadale
• Īpatnējās/ atšķirīgās spējas
• Attīstība un kapitāla atdeve
Pastāv šādi organizācijas stratēģijas (skat.3.tabula) veidi:
• Intensīva (attīstības) stratēģija- organizācijas mērķu sasniegšana ar jaunu tirgu un jaunu preču palīdzību, ņemot vērā jau pastāvošo menedžmenta sistēmu.
• Integrēta –organizācijas mērķu sasniegšana, stabilizējot piegādes un sadales kanālus un ņemot vērā jau pastāvošo menedžmenta sistēmu.
• Diversificēta- organizācijas mērķu sasniegšana ar jauniem tirgiem, jaunām precēm, jaunu tehnoloģiju, kas nav saistītas ar pastāvošo menedžmenta sistēmu.
• Samazināšanas- organizācijas mērķu sasniegšana, veicot konsolidāciju un darbības sašaurināšanu, kas nav saistītas ar pastāvošo menedžmenta sistēmu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants