Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu apvienošana sociālajos pētījumos, kvalitatīvo', 1.
  • Konspekts 'Kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu apvienošana sociālajos pētījumos, kvalitatīvo', 2.
  • Konspekts 'Kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu apvienošana sociālajos pētījumos, kvalitatīvo', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Vebs (Webb) ir ieteicis sociālajiem zinātniekiem izrādīt lielāku konfidencialitāti savos atklājumos, kad tie ir iegūti ar vairāk kā vienas metodes palīdzību. Uzsvars tika likts uz vajadzību kā viņi to saskata, ka ir nepieciešams pielietot vairāk nekā vienu pētīšanas instrumentu, lai mērītu mainīgos lielumus, stratēģija, kas bija attiecināts uz „mērījumu triangulāciju”. Kamēr šis uzsvars vairāk likās attiecināms uz kvantitatīvo pētījumu tradīciju, daudzi rakstnieki nostiepa šo nozīmi uz plašāka mēroga nozīmēm. Denzins (Denzin) piemēram raksturo triangulāciju kā pieeju, kurā tiek kombinēti daudzējādi novērotāji, teorētiskās perspektīvas, datu avoti un metodoloģijas. Kvantitatīvie un kvalitatīvie pētnieki var tikt saprasti kā dažāda veida vienas un tās pašas problēmas pētīšanu. Kombinējot šīs abas pieejas, pētnieks it kā pieprasa savu secinājumu validitāti.
Kā piemēru pētījumam, kurā tika apvienotas kvantitatīvā ar kvalitatīvo pētījumu metodi, var minēt Kuka (Cook’s) pētījumu par to kā vecāku dzimums iespaido to kā viņi pārdzīvo savu bērnu slimošanu ar vēzi (1984).…

Atlants