-
Komercsabiedrību loma un vieta Japānas tiesībās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Tirdzniecības tiesību avoti Japānā | 4 |
2. | Komersanta jēdziens | 6 |
3. | Komercsabiedrības | 7 |
Secinājumi un priekšlikumi | 9 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 10 |
Japāna ir valsts ar duālistisko privāttiesību sistēmu. Tajā darbojas Civilkodekss un Tirdzniecības kodekss.
Kontinentālās Eiropas valstu pieredze veiksmīgi ir pārņemta arī citās pasaules valstīs. Piemēram, balstoties uz Vācijas tirdzniecības kodeksa regulējumu, savu tirdzniecības kodeksu ir izstrādājusi Japāna.
Japānas Civilkodekss ir spēkā no 1898. gada un sastāv no 1044 pantiem. Civilkodekss sastādīts pēc pandektu sistēmas un sastāv no piecām grāmatām: Pirmā grāmata ir par vispārējo nolikumu, Otrā grāmata par lietu tiesībām, Trešā grāmata par saistību tiesībām, Ceturtā grāmata par ģimenes tiesībām, Piektā grāmata par mantojuma tiesībām.
Japānas Tirdzniecības kodekss ir specializēts likums attiecībā pret Civilkodeksu. Tirdzniecības kodekss sastāv no sekojošam četrām grāmatām. Pirmajā grāmatā „Vispārējais nolikums” tiek dots komersanta jēdziens, tirdzniecības reģistrācijas, tirdzniecības nosaukuma un tirdzniecības grāmatu kārtošanas prasījumu saturs, kā arī tiek reglamentēts tirdzniecības darbinieku un tirdzniecības aģentu statuss. Otrā grāmata „Tirdzniecības sabiedrības” satur normas, kas regulē pilnsabiedrības un komanditsabiedrības tiesisku nolikumu. Akcionāru kompānijai ir veltīta speciālā šīs grāmatas nodaļa. …
Autore izvēlējas tematu „Komercsabiedrību loma un vieta Japānas tiesībās”, jo Japānas komercsabiedrību apraksts nav atrodams latviešu literatūrā, līdz ar to nepieciešams izpētīt šo jautājumu. Pētījuma objekts ir komercsabiedrības jēdziens Japānas tiesībās, pētījums tiek veikts komerctiesību jomā. Pētījuma mērķis ir aprakstīt Japānas komercsabiedrības veidus. Pētījuma uzdevumi: • Analizēt tirdzniecības avotus Japānā. • Aprakstīt komersanta jēdzienu. • Izpētīt un aprakstīt komercsabiedrības lomu un vietu. • Izpētīt un analizēt Japānas Tirdzniecības kodeksu. Darba izstrādē tika pielietotas vispār zinātniskās metodes: • aprakstes metode – tiek aprakstīts Japānas Tirdzniecības kodekss, komersanta jēdziens, komercsabiedrību loma un vieta Japānas tiesībās; • analīzes metode – tiek analizēti literatūras avoti, Japānas Tirdzniecības kodekss un internēta resursi; Pētījuma periods ir no 20.gadsimta līdz šim brīdim. Pētījuma bāze: • Zinātniskā literatūra; • Japānas iekšējais normatīvais akts; • Skaidrojošās vārdnīcas; • Informācija no interneta tīkla.