Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.07.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kopsavilkums studiju priekšmetā "Komunikācijas vēsture"', 1.
  • Konspekts 'Kopsavilkums studiju priekšmetā "Komunikācijas vēsture"', 2.
  • Konspekts 'Kopsavilkums studiju priekšmetā "Komunikācijas vēsture"', 3.
Darba fragmentsAizvērt

3) Raksturojiet žurnālista darba specifiku Padomju posmā?
Bieži padomju varai bija lielas grūtības atrast piemērotus cilvēkus žurnālista darbam, gandrīz visi kas strādāja šādus amatus pirms okupācijas bija nogalināti, deportēti vai aizbēguši uz citām valstīm. Tādēļ bija nepieciešamība speciāli sagatavot cilvēkus darbam medijos. 1947. gadā tika izveidota speciāla studiju programma, tiem kas gribēja kļūt par žurnālistiem un uzņemti pirmie studenti. Žurnālista darbs okupācijas periodā bija salīdzinoši grūts, jo bija jārēķinās ar stingro cenzūru, pavēlēm no Maskavas par ko rakstīt un par ko ne. Galvenokārt rakstos dominēja padomju ideoloģija un žurnālistam bija grūti izpausties, jo vienmēr bija jāiekļaujas modeli – ko, kā un par ko rakstīt.
4) Kā mediji Padomju posmā ietekmēja sabiedrības ikdienas dzīvi, kultūru un cilvēku?
Neskatoties uz okupāciju, stingro cenzūru un milzīgajām izmaiņām kādas bija notikušas medijos, padomju posmā mediji tomēr bija ļoti svarīga cilvēka dzīves sastāvdaļa. Latvijā bija sabiedrības iecienīti izdevumu kā „Padomju Jaunatne” vai „Liesma”, radio sfērā uzsāka vēl pat mūsdienās zināmais raidījums „Mikrafons”(1965.). Televīzijas ēra Baltijas valstīs aizsākās ap 1960’tajiem gadiem. Cilvēkiem patika lasīt, klausīties un skatīties, tā bija daļu no viņu tā laika dzīvēm, kurā medijs nebija tikai kā propagandas ierocis, bet arī kā izglītojošs un izklaidējošs brīvā laika pavadīšanas veids.

Autora komentārsAtvērt
Atlants