Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 1.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 2.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 3.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 4.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 5.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 6.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 7.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 8.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 9.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 10.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 11.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 12.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 13.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 14.
  • Referāts 'Visaptverošā kvalitātes vadība', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Kvalitātes vadības kompleksā sistēma    3
1.  Mērķi    4
2.  Tieksme pie pilnveidošanas    4
3.  Pamatprincipi    5
  1)Ražošanas procesa kontrole    5
  2)Uzskatāmība un kvalitātes rādītāju novērtēšana    6
  3)100% izstrādājumu pārbaude    6
  4)Pakāpeniskā kvalitātes uzlabošana    7
4.  Tālākā kvalitātes uzlabošana    7
5.  Kvalitātes vadības nodaļas loma    7
6.  Kārtība uz darba galda    8
7.  Nepilna iekārtu noslogošana    9
8.  Ikdienišķa iekārtu pārbaude    9
9.  Kontroles metodes un līdzekļi    9
10.  Automātiskie kļūdu novēršanas līdzekļi    10
12.  Analīzes metodes    10
13.  Kvalitātes pulciņi    11
  II.Kvalitātes vadības principi ASV    11
  Secinājumi    12
  Bibliogrāfiskais saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

Pašlaik ekonomikā var novērot tādu lietu, ka tāds rādītājs, kā kvalitāte spēlē vienu no vadošām lomām produkcijas ražošanas vadībā, kā arī tā tālākā kustībā. Attīstītās valstīs kvalitātes vadība pievērš visu to nodaļu īpašu uzmanību, kas ietekmē saražotas produkcijas vai piedāvāto pakalpojumu kvalitāti. Labākai mijiedarbībai un efektīvāku rezultātu sasniegšanai Rietumu uzņēmumos tiek izstrādātas dažādas pieejas kvalitātes vadībai.
Produkcijas kvalitāte (ieskaitot mūsdienīgumu, tehnisko līmeni, defektu neesamību, drošību ekspluatācijā ) ir viens no galvenajiem līdzekļiem konkurences cīņā, pozīciju aizņemšana un noturēšana tirgū. Tāpēc firmas pievērš īpašu uzmanību augstas kvalitātes nodrošināšanai piemēram uzstādot kontroli visās ražošanas procesa stadijās, sākot ar izmantojamo izejvielu un materiālu kvalitātes kontroles un beidzot ar noteikšanu vai saražotais produkts apmierina tehniskus raksturojumus un parametrus ne tikai to izmēģinājumu gaitā bet arī ekspluatācijas gaitā, bet sarežģītām iekārtām – piedāvājot arī noteiktu garantijas termiņu pēc iekārtu uzstādīšanas pasūtītāja uzņēmumā. Tāpēc produkcijas kvalitātes vadība kļuva par ražošanas procesa pamatdaļu un tiek vērsta ne tikai uz defektu vai gatavas produkcijas brāķa novēršanu, bet vairāk uz produkcijas kvalitātes pārbaudi ražošanas gaitā.
Visplašāk šī sistēma tiek lietota Japānu firmās un uzņēmumos visā pasaulē, tāpēc šajā punktā mēs apskatīsim Japānas pieredzi.
Japāņi plaši izmanto statistiskās kvalitātes kontroles un tehnoloģisko procesu regulēšanas metodes. Japāņi atbalsta personāla statistisko metožu masveidīgu apmācību. Rezultātā šīs metodes tiek pielietotas visur. Bet kvalitātes vadības kompleksā sistēma sastāv ne tikai no šīm metodēm. Eksistē daudz dažādu pieeju šīs sistēmas darbības spējas.
Ražošanas nodaļu atbildība – svarīgāka koncepcija. Tā nozīmē, ka pamat atbildība par produkcijas kvalitāti tiek nodota ražošanas personālam nevis kvalitātes kontroles nodaļai. Tas ir pirmais solis, kuru ir jāizdara jebkuras rietumu kompānijas vadībai, ja tā nopietni skatās uz kvalitātes problēmām.
Ražošanas pilnveidošanas un pieredzes uzkrāšanas gadi palīdzēja japāņu ražošanai realizēt daudzas jaunas pieejas kvalitātes pilnveidošanā. Daudzas no tām tiek veiksmīgi pielietotas meitas uzņēmumos ASV. Norādītās pieejas daudzās lietās ir pretējas tam, kam ir pierasts ticēt Rietumos. Daudzas no tām ir pavisam jaunās, bet dažās ir paņemtas no rietumu koncepcijām. Daudzie pamatprincipi pieder pie pēdējās kategorijas, tai laikā kad japāņu kvalitātes vadības sistēma stipri atšķīrās no Rietumos pieņemtām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants