Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pēteris Barisons "Latvijā"', 1.
  • Referāts 'Pēteris Barisons "Latvijā"', 2.
  • Referāts 'Pēteris Barisons "Latvijā"', 3.
  • Referāts 'Pēteris Barisons "Latvijā"', 4.
  • Referāts 'Pēteris Barisons "Latvijā"', 5.
  • Referāts 'Pēteris Barisons "Latvijā"', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Tempa izmaiņas skaņdarbā ir norādijis komponists. I daļa – paātri, līksmi, II daļa – mierīgi un III daļa (reprīze) – Tempo I (sākuma tempā).
Agoģika (mācība par nelielām skaņdarba tempa, metroritma un dinamikas novirzēm izpildījuma laikā. Nošu rakstā tās fiksēt nav iespējams). Uz vārdiem „zinu tevi, zeme” astotdaļas tiek izdziedātas mazliet īsākos nošu ilgumos, kā fiksēts (temps tiek paātrināts), bet, lai saglabātu metrisko puslāciju, uz vārdu „senā” temps tiek salēnināts.
6) Melodija ir viļņveidīga. Melodijas diapazons – plašs. Kulminācija – „zelta griezums” (kad kulminācija tiek izmantota formas trešajā ceturtdaļā).
Vidusdaļā iekanas tautasdziesmu motīvi („Tek saulīte tecēdama” un līgo melodija), šie izteiksmes līdzekļi rada etnogrāfiskāku skanējumu.
Intervālika – meodiskā līnija ir plūstoša, bet sastopami plaši lēcieni: soprāniem – t8, Altiem – m7, tenoriem – m6, basiem – m7.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants