Vērtējums:
Publicēts: 03.05.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Saskarsme - eksāmena jautājumu atbildes', 1.
  • Konspekts 'Saskarsme - eksāmena jautājumu atbildes', 2.
  • Konspekts 'Saskarsme - eksāmena jautājumu atbildes', 3.
  • Konspekts 'Saskarsme - eksāmena jautājumu atbildes', 4.
Darba fragmentsAizvērt

11. Prasme klausīties un uzdot jautājumu
Svarīgāka par prasmi runāt. Saņemam daudz informācijas. Domājam ātrāk nekā runājam. Klausīšanās ir informācijas uztveres process, kura laikā informācija tiek saņemta, dekodēta, apjēgta un interpretēta. Uztvert ko saka. Klausoties nevajadzētu nodoties nepatīkamām emocijām. Nevajadzētu pievērsties personības analīzei, domāt par blakus lietām, nevajadzētu apdomāt iespējamās atbildes. Nerefleksīvā klausīšanās, tas, ka klausāmies, ķermeņa pozas. Refleksīvā klausīšanās ar akcentētu verbālu atsauksmi uz dzirdēto. Jautājumi ir aktīvās klausīšanās un informācijas iegūšanas līdzekļi. Slēgtie jaut. Uz kuriem tiek gaidīta atbilde „jā vai nē” mērķis ir iegūt informāciju, izmantot apdomīgi. Atklātie jaut. Ir mūsu labākie palīgi runā, kas, ko, kā, cik, kādēļ. Pāriet no monologa un dialogu.
12. Raksturot neverbālās saskarsmes līdzekļus.
Neverbālā komunikācija ir sazināšanās, bez vārdiem, ar žestu, mīmikas, pozas, acu izteiksmes un dažādu skaņu palīdzību. Ilustratīvie žesti, regulējošie, adaptīvie, žesta simbolika, paralingvistiskie simboli. Atvērtās un slēgtās pozas.
14.Situācijas ietekmi uz saskarsmi.
Es-cits, padevīgais saskarsmes stils (citi ir nozīmīgāki, noliedz sevi), adekvātais stils (rēķinās ar sevi, citiem un apstākļiem), apstākļi
15.Ietekmes instrumenti
Piespiešana(bailes no soda), pārliecināšana, iedvesmošana, manipulēšana

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants