Vērtējums:
Publicēts: 10.03.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 1.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 2.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 3.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 4.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 5.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 6.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 7.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 8.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 9.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 10.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 11.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 12.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 13.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 14.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 15.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 16.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 17.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 18.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 19.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 20.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 21.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 22.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 23.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 24.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 25.
  • Referāts 'Gaisa transporta attīstība Eiropā', 26.
Darba fragmentsAizvērt

Gaisa transports ir neatņemama kopējās transporta sistēmas sastāvdaļa, no kuras veiksmīgas attīstības lielā mērā būs atkarīgs progress tautsaimniecībā. Integrēšanās Eiropas Savienībā un Eiropas vienotās aviācijas telpas līguma noslēgšana ir noteikta kā valdības prioritāte gaisa transporta jomā Ministru kabineta akceptētajā Gaisa transporta sektorpolitikā 1999. – 2004.gadam.

Pēc Eiropas vienotās aviācijas telpas līguma noslēgšanas Latvijas aviokompānijām tiks atvērts līgumvalstu gaisa pārvadājumu tirgus, savukārt šo valstu aviokompānijas ienāks Latvijas gaisa pārvadājumu tirgū. Tādējādi Latvijas aviokompāniju sekmīga darbība būs atkarīga no to spējas konkurēt ar ārvalstu aviokompānijām.

Gaisa transporta infrastruktūru veido lidostas, gaisa satiksmes vadības uzņēmumi, gaisa pārvadātāji. Pašlaik Latvijā darbojas 9 aviokompānijas. 80% no visiem pārvadājumiem ir veikusi aviokompānija Airbaltic, kas izmanto tikai Rietumu valstīs ražotas modernas lidmašīnas. Pārējās ir nelielas aviokompānijas, kas veic neregulārus pasažieru un kravu pārvadājumus, kā arī speciālos aviācijas darbus.

Ņemot vērā, ka pasaulē apmēram 60 procenti aviācijas nelaimes gadījumu ir notikuši personāla vainas dēļ, tiek pastiprināta kontrole par personāla atlasi, apmācību un uzņēmumu darbības novērtējumu. Pašlaik Eiropas valstu standartiem atbilstošu personāla sagatavošanu nodrošina Airbaltic. Par to liecina fakts, ka vairāki Airbaltic lidotāji sekmīgi strādā arī citu valstu aviokompānijās (Šveices aviokompānijā Crossair). Vēlmi strādāt citu valstu kompānijās diemžēl nosaka arī darba samaksas līmenis, kas ārvalstīs ir augstāks par Latvijā piemēroto.
Nacionālās aviokompānijas zaudē tirgus daļu zemo cenu aviokompānijām

Pasaules aviokompāniju publiskotie dati par pasažieru pārvadājumiem septembrī liecina, ka Eiropas nacionālās aviokompānijas turpina zaudēt pasažierus zemo cenu aviokompānijām, kā "Ryanair" un "EasyJet", raksta "Financial Times" .

"Air France-KLM" un "Scandanavian Airlines" norāda, ka asās konkurences dēļ tām ir grūti piesaistīt pasažierus, kamēr zemo cenu aviokompānija "EasyJet", turpinot atklāt jaunus maršrutus, septembrī ir palielinājusi pasažieru skaitu par 25% līdz 2,36 miljoniem.

Eiropas lielākās aviokompānijas "Air France-KLM" pasažieru skaits septembrī palielinājās par 6,9%, un to nodrošināja 7,5% pieaugums transatlantiskajos maršrutos. Lidmašīnu piepildījuma rādītājs septembrī palielinājās par 1,5 procentpunktiem līdz 79,5%. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants