Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Redaktors kā menedžeris medija vadības sistēmā. Redaktora subjektīvisms', 1.
  • Konspekts 'Redaktors kā menedžeris medija vadības sistēmā. Redaktora subjektīvisms', 2.
  • Konspekts 'Redaktors kā menedžeris medija vadības sistēmā. Redaktora subjektīvisms', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Runājot par redaktoru kā vadītāju, noteikti jāpiemin līderības teorijas, kas skaidro visu vadītāju darbības un raksturlielumu specifikām.
Līderība tiek definēta dažādi atkarībā no pētnieciskās skolas vai virziena psiholoģijā, kuru pārstāv definīcijas autors. Tā Dž. Ivancevičš un M. Matesons līderību saprot kā indivīda ietekmi uz grupas uzvedību, neizmantojot piespiešanas metodes. Edvina Fleišmaņa variantā līderība ir sekotāju darbības ietekmēšana ar komunikācijas palīdzību noteikta mērķa vai mērķu sasniegšanai.1
Atsaucoties uz kāda uzņēmuma apkalpošanu un īpašībām saka, ka uzņēmuma darbība un darbinieki ir tādi, kāds ir uzņēmuma vadītājs. Līdzīgi uzskati tiek pausti, izsakoties par kādu laikraksta politiku, saturu un stilu to, galvenokārt, nosaka redaktors – kāds redaktors, tāds medijs (laikraksts, TV, internets).
Nosauktie piemēri ilustrē līderības teoriju, jo līderība ir uzņēmuma un tā personāla darbības ietekmējošs faktors.
Iepazīstoties ar kāda laikraksta saturu, līderības teoriju labs pārzinātājs, iespējams, varētu noteikt redaktora līderības stilu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants