• Kā veicināt iekļaujošu skolas un klases vidi un komunikāciju?

     

    Eseja2 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Kā veicināt iekļaujošu skolas un klases vidi un komunikāciju?', 1.
  • Eseja 'Kā veicināt iekļaujošu skolas un klases vidi un komunikāciju?', 2.
  • Eseja 'Kā veicināt iekļaujošu skolas un klases vidi un komunikāciju?', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Skolēniem ir jāļauj brīvi izteikt savus priekšlikumus un uzskatus, arī tādus, kas nesaskan ar skolotāja viedokli. Radošos darbos nenovērtējama ir skolotāja netiešā ietekme, kas izpaužas gan darba procesā, gan dažādās mijiedarbībās neformālā vidē. Attiecībās ar skolotājiem skolēni iepazīst godīguma, cieņas un empātijas nozīmi.
Manuprāt, mūsdienīga skola nav iedomājama bez iekļaujošās izglītības. Skolotājam ir jācenšas radīt klasē tolerances un kultūru atšķirību pieņemšanas, cienīšanas un apliecināšanas atmosfēru. Pozitīvi, ka daudzi vecāki izvēlas , lai viņu bērni ar speciālām vajadzībām mācās kopā ar saviem vienaudžiem vispārizglītojošās skolās maksimāli tuvu savai dzīvesvietai. Arī turpmāk jācenšas virzīties uz izglītotas, zinošas, integrētas, pastāvīgi pilnveidojošās sabiedrības tālāku attīstību, balstoties uz vispārējām cilvēktiesībām. Nodrošinot kvalitatīvas izglītības pieejamību ikvienam, tiek sekmēta cilvēka integrācija sabiedrībā notiekošajos procesos un likti pamati tālākai dzīvei.

Atlants