Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Audzināšana kā sabiedriska parādība', 1.
  • Eseja 'Audzināšana kā sabiedriska parādība', 2.
  • Eseja 'Audzināšana kā sabiedriska parādība', 3.
  • Eseja 'Audzināšana kā sabiedriska parādība', 4.
  • Eseja 'Audzināšana kā sabiedriska parādība', 5.
  • Eseja 'Audzināšana kā sabiedriska parādība', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir audzināšana? Un kāda ir tās nozīme sabiedriskajā dzīvē?
Jebkura izpratne sākas ar jautājumu. Un gribētos atrast visas nepieciešamās atbildes par audzināšanu, par tās nozīmi sabiedrībā. Audzināšanu var saistīt ar cilvēka attīstību. Mācības skolā ir ļoti nozīmīgs, kaut arī ne vienīgais posms cilvēka audzināšanā. Un pirmkārt jau audzināšana nozīmē saprast savu rīcību, saprast apkārtējo rīcību....... tad jau tas ir audzināšanas sākums.
Kā sākumam gribētu noskaidrot, kas tad vispār ir audzināšana?
20. gadsimta pēdējā desmitgadē un 21. gadsimta sākumā pedagoģiskā doma Latvijā aktīvi un mērķtiecīgi vērsta uz pastiprinātu teorijas izpēti un prakses bagātināšanu par personības humānu attieksmju veidošanos pret sevi un sabiedrību, darbu un kultūru, pret dabu un valsti. Šai laikā mēs esam līdzdalībnieki sabiedrības pārkārtošanās procesos. Pārveidojas arī audzināšanas būtības izpratne. Demokrātiskas sabiedrības mērķis ir- atzīt cilvēku kā augstāko vērtību un nodrošināt ikvienam cilvēciskā potenciāla realizēšanos. Šim mērķim pakļaujama arī audzināšana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants