Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 1.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 2.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 3.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 4.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 5.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 6.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 7.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 8.
  • Konspekts 'Audzināšanas ideāls teorijā un praksē', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Kultūras pasaulē nav neviena novada, kur vairāk vēlama un vajadzīga kopēja vadoša ideja, kā pedagoģijā.
Šeit sakopoto rakstu nolūks ir – noskaidrot dažas pastāvīgi lietotas, bet bieži rupji pārprastas populāras formulas un rādīt, kādā ziņā un nozīmē un kādos apjomos tās atpazīstamas un pieņemamas.

PAR LIETIŠĶU UN ROMANTISKU PEDAGOĢIJU

Vispārīgas idejas uz audzināšanu, uz kurām varētu atsaukties, pēc kurām rīkoties, uz kurām droši pamatot savu audzināšanas darbu:
Humanitātes princips. Katrā audzināšanas un skološanas darbā jātur sev priekšā viss veselais cilvēks. Audzināšanas un mācību gala mērķim jābūt nevis – izskolot labu profesionāli, bet gan izaudzināt labu cilvēku.
Aktivitātes jeb pašdarbības princips. Audzinot un mācot jālūko audzēkņiem nevis visu gatavu dot rokā, bet ieradināt un iemācīt tos pēc iespējas arī pastāvīgi meklēt un atrast vajadzīgā atziņas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants