Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.06.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 1.
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 2.
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 3.
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 4.
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 5.
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 6.
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 7.
  • Konspekts 'Komunikācijas teoriju konspekts', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Diskurss:
- savstarpējā iedarbībā vara un zināšanas
- katru mūsu rīcību ietekmē iepriekšeja pieredze, kura iedarbojas sociālās attiecībās
- ierobežojošo nozīmju kopums
- sociālās vides apstākļi, kopums, kurš bijis apkārt, kad tapis teksts un uz to iedarbojies
- diskursa analīze palīdz saprast lingvistiskās formas, ar kurām tekstos iekodēta ideoloģija, ticības, pārliecības
- konteksti veido nozīmi, valoda NAV neitrāla, teksti attēlo ne tikai realitāti, bet arī sociālo vidi
- diskursīvā diskriminācija – „man nav nekas pret viņiem, bet...”
- kritiskā diskursa analīze – teksti sociālpolitiskā kontekstā. Valoda un vara, ideoloģija, vēsture.
- diskursa vēsturiskā analīze – teksta radīšanas un pastāvēšanas apstākļi. Kopā izmanto dažādas teorijas un metodes, lai saprastu un skaidrotu. Kā diskursīvi konstruētie aktori tiek nosaukti lingvistiski un kāda argumentācija izmantota, lai tos pamatotu?



Atlants